شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#آلودگی هوا#استان تهران

اعلام آماده باش در تهران؛ «مردم از رفت‌وآمد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند»

اعلام آماده باش در تهران؛ «مردم از رفت‌وآمد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند»

ایسنا نوشت: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از آماده‌باش مدیریت بحران در پی صدور هشدار زرد آلودگی هوا در این استان خبر داد.

حامد یزدی مهر، عصر امروز با اشاره به صدور هشدار سطح زرد آلودگی هوا در استان تهران اظهار کرد:‌ در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری نسبی جو و عدم وجود وزش باد قابل ملاحظه، در بخش‌های مرکزی، غربی و نیمه جنوبی استان که منجر به کاهش کیفیت هوا شده است، مدیریت بحران استان تهران به حالت آماده‌باش درآمده است تا در صورت لزوم اقدامات لازم را در دستورکار خود قرا ردهد.

وی ادامه داد:‌ سازمان هواشناسی اعلام کرده است که با توجه به افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در پاره‌ای نقاط در حد ناسالم برای همه افراد است در همین راستا شهروندان باید تمهیدات لازم را مد نظر قرار دهند.

یزدی مهر اظهارکرد: به همه مردم توصیه می‌شود از رفت‌وآمد غیرضروری و بلندمدت در فضای باز در سطح شهر خودداری کنند چرا که هوا در حال حاضر با توجه به هشدارها برای افراد ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی مناسب نیست.

مدیرکل بحران استان تهران همچنین گفت که هماهنگی‌های لازم برای استقرار اورژانس و آماده‌باش به مراکز درمانی نیز انجام شده و در صورت لزوم این اقدامات انجام خواهد شد.

۲۳۳۲۳۶