شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر نفت

قول پیگیری وزیر نفت به مدیران پتروشیمی/ هیچ حاشیه ای در جلسه با پتروشیمی‌ها نبود

قول پیگیری وزیر نفت به مدیران پتروشیمی/ هیچ حاشیه ای در جلسه با پتروشیمی‌ها نبود

مهدوی پیرامون حواشی جلسه با مدیران پتروشیمی گفت: اخباری که حول این جلسه مبنی بر نارضایتی مدیران منتشر شد کذب محض است.

به گزارش خبرنگار نفت خبرگزاری برنا، احمد مهدوی ابهری، دبیر کل انجمن کارفرمائی صنایع پتروشیمی ایران پیرامون جلسه مدیران پتروشیمی با وزیر نفت دولت سیزدهم گفت: مدیران پتروشیمی‌های مختلف در این جلسه حضور داشتند و مطالب را گفتند، با وجود اینکه وزیر به جلسه دیر رسیدند اما تمامی مطالب را شنیدند و معاونین وزیر هم تماما نکات را یادداشت کردند.

ابهری در ادامه گفت: وزیر قول پیگیری دادند و گفتند هفتگی جلسه می‌گذارند تا مشکلات را حل کنند.

وی در ادامه به حضور چند تن از نمایندگان مجلس در جلسه اشاره کرد و گفت: همچنین قرار شد مطالبی که مربوط به وزارت نفت بوده خود وزارت نفت پیگیری کند و مطالبی که مربوط به مجلس است را نمایندگان مردم پیگیری کنند و مطالب مربوطه را در بودجه یا برنامه هفتم بگنجانند. علاوه برآن مطالب مربوط به وزارت اقتصاد نیز نمایندگان وزارت اقتصاد پیگیری کنند.

وی با اشاره به پیشنهاد وزارت نفت گفت: وزارت نفت پیشنهادی را مطرح کرده که باید اصلاح شود و آن پیشنهاد مربوط به خوراک مایع و گاز شرکت‌های متانولی است که با اصلاح، پیشنهاد خوبی می‌شود.

دبیر کل انجمن کارفرمائی صنایع پتروشیمی ایران در ادامه گفت: وزارت نفت پیشنهاد داده است که بر اساس قانون تخفیفات خوراک، تخفیفات پلکانی را به شرکت‌های متانولی بدهد اما به شرطی که بیایند و در سال آینده پیشنهاد توسعه بدهند و در بحث MTO موضوع برای پتروشیمی‌ها یک مقدار ناملموس است و پتروشیمی‌ها می‌گویند در بحث لایسنس و FS دچار مشکل خواهند شد.

ابهری گفت: از طرفی تخفیفات پلکانی در اینکه اتیلن بیاید تبدیل به پلی اتیلن و سایر گریدها بشود مخصوصا اگر تخفیف داده شود که پروپیلن بیشتری تولید کنیم، این نیز از مسائل مطرح شده بود.

دبیر کل انجمن کارفرمائی صنایع پتروشیمی ایران افزود: در جلسه قرار شد که همه موارد پیگیری شود و حتی بعد از جلسه نیز مجدد از وزیر پیگیر شدم و وزیر نیز به جد، قول پیگیری دادند اما برخی از موارد خارج از اختیار وزارت نفت است مانند بحث مناطق ویژه اقتصادی.

وی ادامه داد: با توجه به حذف شدن تمامی امتیازات مناطق ویژه، در این مسئله سرمایه گذاران ضرر می‌کنند که این موضوع ارتباطی با وزارت نفت ندارد با این وجود در جلسه مطرح شد و به سمع نمایندگان رسید.


مهدوی پیرامون حواشی جلسه گفت: اخباری که حول این جلسه مبنی بر نارضایتی مدیران منتشر شد کذب محض است. اما وزیر واقعیت‌ها را می گفتند، ایشان در مورد ناترازی و کمبود گاز در کشور گفت و بنده نیز به این نکته اشاره کردم که اولین صنعت، پتروشیمی بود که برای حل مسئله ناترازی وارد میادین گاز شده و با سرمایه گذاری و مطالعه سعی در رفع این موضوع را دارد.

دبیر کل انجمن کارفرمایی صنایع پتروشیمی ایران در رابطه با طرح پتروشیمی‌ها پیرامون صرفه‌جویی گاز گفت: طرحی مطرح کردیم که خانوارها به سمت صرفه‌جویی بروند، در این طرح علاوه بر تنبیه، تشویق هم در نظر گرفته شده که براین اساس میزان گاز صرفه جویی خانوارها را پتروشیمی ها بخرند. لذا اگر دو تا سه درصد صرفه جویی شود بسیاری از صنایع دچار کمبود گاز نخواهند شد.

انتهای پیام