شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تاکسی#آمریکا

در شهر فینیکس ایالت آریزونا؛

سرویس تاکسی خودران «وایمو» برای عموم مردم فراهم شد

سرویس تاکسی خودران «وایمو» برای عموم مردم فراهم شد

«وایمو» سرویس تاکسی کاملا خودران خود را در مرکز شهر فینیکس در ایالت آریزونا آمریکا برای عموم مردم افتتاح کرد. این اقدامی مهم در گسترش فناوری مذکور در یک شهر بزرگ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، این خبر در حالی منتشر می شود که وایمو مجوز استفاده از خودروی خودران بدون راننده را از اداره وسایل موتوری کالیفرنیا دریافت کرده است. به این ترتیب شرکت مذکور می تواند برای سرویس های خودران مانند ارائه محموله در سانفرانسیسکو هزینه دریافت کند. این دستاورد، گامی در جهت به کارگیری تاکسی های خودران در این ایالت به حساب می آید.

وایمو زیرمجموعه آلفابت (شرکت مادر گوگل) است و پیش از این سرویس خودران را فقط در طرحی با کمک آزمایش کنندگان معتبر در مرکز شهر فینیکس اجرا کرده بود. آزمایش کنندگان معتبر اجازه نداشتند تجربیات خود از تست این سرویس را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند یا درباره آن با خبرنگاران صحبت کنند. همچنین آنها یک توافقنامه عدم افشاء اطلاعات نیز امضا کرده بودند.

ارائه سرویس وایمو در مرکز شهر فینیکس برای هر فردی که برنامه را دانلود و در منطقه سرویس رسانی شرکت از آن استفاده می کند، امکان می دهد تا با پرداخت هزینه سوار یکی از خودروهای برقی جگوار I-Pace شوند و سرویس تاکسی بدون راننده را تجربه کنند.

در اوایل ماه جاری وایمو طرح تاکسی خودران را با حضور راننده ای در صندلی جلو در مسیر فرودگاه تا مرکز شهر فینیکس اجرا کرد.

ناوگان خودران این شرکت شامل ۷۰۰ خودرو است که برخی از آنها جگوار I-Pace و برخی دیگر مینی ون های کرایسلر پاسیفیکا و همچنین کامیون های Class8 هستند.

این خودروها در آریزونا، کالیفرنیا و تگزاس قرار دارند و برای عملیات های تست و تجاری سازی به کار می روند.

وایمو تصمیم دارد در ماه های آینده سرویس های خود را در بخش های دیگر شهر فینیکس گسترش دهد.