شهر خبر

هک گسترده تارنماهای دولتی بحرین همزمان با انتخابات فرمایشی

هک گسترده تارنماهای دولتی بحرین همزمان با انتخابات فرمایشی

وزارت کشور بحرین از هک گسترده تارنماهای دولتی همزمان با انتخابات پارلمان این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، همزمان با آغاز انتخابات پارلمان بحرین، وزارت امور داخلی این کشور اعلام کرد که تارنماهای دولتی بحرین، هدف حمله گسترده هکرها قرار گرفته است.

وزارت کشور بحرین بدون اشاره به تارنماهای دولتی که هدف این حمله سایبری قرار گرفته‌اند، نوشت: تارنماها با هدف ایجاد اختلال در انتخابات و انتشار پیام‌های منفی هدف حمله قرار گرفته‌اند.

هرچند به جزئیات این حمله سایبری اشاره نشده اما دسترسی به تارنمای خبرگزاری دولتی بحرین و همچنین تارنمای پارلمان این کشور قطع شده است.

تصاویر «اسکرین‌شات» که کاربران فضای مجازی منتشر کرده‌اند، نشان می‌دهد که این حمله از سوی یک حساب کاربری ناشناس که پیش از این «الطوفان» نام داشت، انجام شده است.

حساب‌های کاربری وابسته به این «الطوفان» اعلام کرده اند که این گروه، تارنمای پارلمان بحرین را به دلیل شکنجه گسترده مردم از سوی رژیم آل‌خلیفه» هک کرده و هدف اصلی این اقدام تاکید بر اراده مردمی برای تحریم انتخابات جعلی، است.

این حمله سایبری در فاصله چند ساعت مانده تا برگزاری انتخابات پارلمان و شهرداری‌ها بحرین انجام شده است. در هفته‌های اخیر مردم و گروه‌های سیاسی در بحرین با اشاره به حذف دست کم یک هزار نامزد انتخاباتی از سوی رژیم آل خلیفه اعتراضاتی را علیه این انتخابات فرمایشی برگزار کرده و خواستار تحریم حداکثری آن شده‌اند.