شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#فلسطین

«اردوغان» حکم انتصاب سفیر ترکیه در سرزمین های اشغالی را امضا کرد

«اردوغان» حکم انتصاب سفیر ترکیه در سرزمین های اشغالی را امضا کرد

«رجب طیب اردوغان» حکم انتصاب سفیر پیشین ترکیه در فلسطین را به عنوان سفیر کشورش در سرزمین های اشغالی امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پس از احیای روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی، حکم انتصاب «شاکر اوزجان تورونلار» را به عنوان سفیر ترکیه در سرزمین‌های اشغالی امضا کرد و سند این حکم در روزنامه رسمی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، در فرمان ریاست جمهوری ترکیه منتشر شده در روزنامه رسمی آمده است: «شاکر اوزجان تورونلار» عضو شورای مشورتی سیاست خارجی، بر اساس مواد ۲ و ۳ فرمان شماره ۳ ریاست جمهوری، به عنوان سفیر ترکیه در کشور اسرائیل منصوب می‌شود.

نکته جالب توجه درباره تعیین سفیر ترکیه در سرزمین‌های اشغالی این است که او قبلاً سفیر ترکیه در فلسطین بوده است.

اخیراً ترکیه و رژیم صهیونیستی پس از تیرگی روابط که به فراخوانی سفرایشان منجر شد، توافق کردند که سفرای دو طرف مجدداً بازگردند و روابط دوجانبه برقرار شود.

پیشتر مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود که کشورش تصمیم دارد سفیر خود را در سرزمین‌های اشغالی تعیین و روابط دیپلماتیکش را با تل آویو احیا کند. «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز یکشنبه گذشته اعلام کرد که با تعیین «ایریت لیلیان» به عنوان سفیر تل‌آویو در آنکارا موافقت کرده است.

این تحولات در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز پنج شنبه گذشته، پیروزی «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب افراطی لیکود در انتخابات کنست را به وی تبریک گفت.