شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اردبیل#صدور مجوز#درمان ناباروری

صدور مجوز پذیرش بیماران بین الملل مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل

صدور مجوز پذیرش بیماران بین الملل مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل

مجوز پذیرش بیماران بین الملل (IPD) مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان اردبیل صادر شد.

به گزارش بهداشت نیوز، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: این مجوز بعد از ارزیابی و بررسی‌های لازم از میزان آمادگی این مرکز برای پذیرش بیماران خارجی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است.

مهران اوچی اردبیلی خاطرنشان کرد: از آنجا که حضور بیمار، فرایند درمان و ترخیص بیماران خارجی باید نظام‌مند و مطابق با استانداردهای جهانی باشد به همین خاطر آیین نامه‌ای برای مجوز پذیرش بیماران خارجی از سوی وزارت بهداشت پیش‌بینی شده است که مراکز درمانی برای اخذ مجوز دپارتمان پذیرش بیماران خارجی باید مفاد آیین نامه را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: استان اردبیل به دلیل هم‌مرز بودن با کشور جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز سالانه پذیرای اتباع خارجی با هدف درمان می‌باشد که این امر لزوم ساماندهی گردشگری سلامت استان را دوچندان کرده است.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه تعدادی از بیماران خارجی که مشکل نازایی دارند به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: این مرکز آمادگی دارد درمان ناباروی این بیماران را با آخرین روش‌های درمانی موجود و با بهره‌گیری از پزشکان مجرب و تجهیزات مدرن انجام دهد.

وی از راه‌اندازی بخش‌های درمانی جدید در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: بهره‌گیری از تکنیک‌های درمانی پی‌آر‌پی تخمدانی و رحمی، بلاستوسیست، DFI و لنفوسیت‌تراپی جهت افزایش شانس لانه‌گزینی جنین در رحم در دو سال اخیر در این مرکز شروع شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، راه‌اندازی کلینیک‌های مشاوره تغذیه وآندومتریوز، راه‌اندازی بخش‌های لاپاروسکوپی و هیستروسکوپی، نوبت‌دهی اینترنتی و شیفت بعد از ظهر جهت ارائه خدمات به مراجعین بومی و غیربومی و عقد قرارداد با کلیه بیمه‌ها برای تحت پوشش بردن بیماران، بنیاد برکت جهت تسهیل خدمت‌رسانی به زوجین تحت پوشش بیمه روستایی و اقشار کم درآمد و سازمان بهزیستی استان اردبیل برای ارائه خدمات بالینی و آزمایشگاهی به زوجین نابارور تحت پوشش آن را از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای این مرکز اعلام کرد.