شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#طبیعی#چمران:#یکی#شهر#بحران#زای#دنیا#حوادث#است

چمران: تهران یکی از ۱۰ شهر بحران زای دنیا در حوادث طبیعی است

چمران: تهران یکی از ۱۰ شهر بحران زای دنیا در حوادث طبیعی است

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران یکی از ۱۰ شهر دنیا در زمینه بروز حوادث طبیعی است گفت: باید برای جلوگیری و پیشگیری اقدامات لازم را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران امروز شنبه ۲۱ آبان در آیین رونمایی از ۶ طرح و برنامه ایمنی و مدیریت بحران تهران اظهار داشت: تهران یکی از ۱۰ شهر بحران زای دنیا در بین همه شهرهایی دنیاست که برای آن برنامه ویژه پیشگیری داشت. 

وی افزود: زلزله و سیل و ساختمان های ناایمن و حوادث زیست محیطی بخشی از بحران های شهر تهران است لذا باید برای ایمن سازی شهر تهران تلاش زیادی کنیم؛ از کارهای انجام شده قدردانی می کنم ولی کارهای انجام شده کافی نیست.

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر زلزله ای با درجه ریشتر بالا در تهران رخ دهد نمی دانیم چه میزان جان باخته و مصدوم خواهیم داشت؛ می گویند شاید بزرگترین حادثه از نظر میزان جان باختگان در تاریخ باشد.

چمران گفت: تشکیل پایگاه های بحران در مساجد کار خوبی است زیرا پیش از رسیدن نیروهای امدادی خود مردم محل به داد هم می رسند.

وی خاطرنشان کرد: باید ستادهای بحران شهر تهرن هم برای خود مانور بگذارند تا آمادگی ها بالا رود.

چمران خاطرنشان کرد: باید آمادگی های لازم در شهرداری تهران و شهرهای معین در حد بالایی باشد؛ انسان های عاقل همواره پیشگیری و پیش بینی های لازم را از قبل دارند.

رییس شورای شهر تهران گفت: شهرداری و نظام مهندسی موظف به پایداری بیشتر هنگام ساخت و سازهای جدید هستند.

وی گفت: برخی ساختمان های در حال ساخت در شهر تهران پیش از ساخت کامل فرو می ریزند که نشان می دهد ضعف ساخت و ساز زیاد است.

چمران افزود: شهرداری تهران کارهای پایدار برای جلوگیری از بروز حوادثی نظیر سیل و زلزله و فرونشست انجام داده است.

انتهای پیام