شهر خبر

تمام تمرکز کی‌روش روی نباختن به این تیم است | تیم ملی یک امتیاز مثبت در جام جهانی دارد!

شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

آندرانیک تیموریان:

آندرانیک تیموریان هرچند کیفیت حریفان ایران در جام‌جهانی را بالا می‌داند اما به نتیجه‌ گرفتن تیم کی‌روش امیدوار است.

کی‌روش

به گزارش همشهری‌آنلاین، آندرانیک تیموریان که یکی از مهره‌های تعیین‌کننده در خط هافبک تیم ملی بود و کارلوس کی‌روش هم علاقه خاصی به سبک بازی او داشت، چند سالی است از دنیای بازی خداحافظی کرده ولی هنوز با فوتبال در ارتباط است. آندو چند روز پیش در تمرینات تیم ملی حاضر شد تا ملاقاتی با کی‌روش و بازیکنان تیم ملی داشته باشد. با او درخصوص شرایط فعلی تیم ملی صحبت کرده‌ایم. نظر آندو این است که ایران در جام‌جهانی در گروه آسانی قرار نگرفته است ولی می‌تواند نتایج موفقیت‌آمیزی به‌دست بیاورد.

*چه شد که تصمیم گرفتی به اردوی تیم ملی بروی؟

چند سال برای تیم ملی بازی کرده‌ام و پیراهن این تیم برای هر بازیکنی باارزش است. دوست داشتم بعد از مدت‌ها دوباره کی‌روش و بازیکنان را ببینم و چند دقیقه‌ای هم با سرمربی تیم ملی صحبت کردم.

*جو تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنی؟

جو تیم خوب است. تمرینات به شکل جدی دنبال می‌شود و کی‌روش هم سعی بر این دارد تا نکات مهم را در آستانه این تورنمنت مهم به بازیکنان گوشزد کند.

*برخی معتقدند گروه ایران چندان سخت نیست. آیا با این نظر موافقی؟

ما داریم در مورد جام‌جهانی صحبت می‌کنیم، جامی که همه تیم‌ها کیفیت خوبی در آن دارند و می‌خواهند بهترین کیفیت خودشان را نشان دهند. با این نظر که در گروه آسانی قرار گرفته‌ایم، موافق نیستم. به‌خوبی می‌دانیم که انگلیس چه کیفیتی دارد، آنها بهترین لیگ دنیا را دارند و فوتبالیست‌های بسیار خوبی در تیم ملی این کشور بازی می‌کنند. آمریکا و ولز هم تیم‌های خوبی هستند که نسبت به چند سال پیش، پیشرفت کرده‌اند.

*فکر می‌کنی برای صعود به مرحله حذفی چقدر شانس داریم؟

در فوتبال چیزی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. واقعا جام‌جهانی یک تورنمنت متفاوت است، ولی امیدوارم نتیجه بگیریم.

*به‌نظر می‌رسد خیلی به صعود تیم امیدوار نیستی.

اصلا اینطور نیست. فوتبال چیزی را از قبل نشان نمی‌دهد. ما تیم خوبی داریم و یک مربی باتجربه هم هدایت تیم را برعهده دارد، از طرفی اکثر بازیکنان ایران در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند که این یک امتیاز مثبت است. آنها تجربه خوبی در میادین بین‌المللی و مهم دارند که این موضوع قطعا به درد تیم ملی می‌خورد.

*در مورد بازی با انگلیس چه صحبتی داری؟

این بازی از این لحاظ که نخستین بازی برای انگلیس و ایران است، برای هر دوتیم مهم است. این دیدار برای کی‌روش خیلی اهمیت دارد و تمام تمرکز این مربی روی نباختن به انگلیس است.

*می‌توان به امتیاز گرفتن از انگلیس امیدوار بود؟

انگلیس تیم بسیار خوبی است و نمی‌توانیم خودمان را با آنها قیاس کنیم. قطعا آنها تیمی پرقدرت‌تر هستند ولی همانطور که گفتم فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. بازیکنان ما هم انگیزه زیادی دارند تا خودشان را در این بازی نشان دهند و این امتیاز مثبتی است. البته تأکید می‌کنم که بازی بسیار سختی خواهیم داشت و کی‌روش هم به خوبی می‌داند این بازی چقدر برای تیمش مهم است. بعد از آن هم ۲ بازی مهم با آمریکا و ولز داریم که نتایج این دو بازی نقش مهمی در صعود ایران دارد. امیدوارم در جام‌جهانی قطر عملکرد خوبی داشته باشیم و برای نخستین‌بار از گروه‌مان صعود کنیم.