شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان

دو هفته تا اتصال ریلی «خواف» به «هرات»

دو هفته تا اتصال ریلی «خواف» به «هرات»

اداره راه‌آهن افغانستان می‌گوید کار ساخت قطعه سوم راه‌آهن خواف-هرات که در حال حاضر در جریان است تا دو هفته‌ دیگر به پایان خواهد رسید.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اداره راه آهن افغانستان با اعلام این خبر که کار ساخت قطعه سوم راه آهن خواف، هرات تا دو هفته دیگر به پایان خواهد رسید، می‌گویند که در روزهای آتی یک هیئت از این اداره با هدف آغاز انتقالات از طریق این راه‌آهن به ایران می‌رود.

«عبدالسمیع درانی»، سخنگوی اداره راه‌آهن افغانستان گفت: «قرار است در روزهای نزدیک یک هیئت به کشور ایران برود و در آنجا روی موضوعات مشخص بحث خواهد شد که از آن جمله همکاری ریلی و آغاز انتقالات خواهد بود. همچنین دیدار از کارخانجات تولیدی ریلی نیز انجام می‌شود».

در همین راستا اتاق صنایع و معادن افغانستان، بهره‌برداری راه‌آهن خواف، هرات را در کاهش هزینه‌ کالاهای بازرگانی مهم می‌داند. این اتاق می‌گوید که در کنار هزینه کم‌تر، کالاهای بازرگانی در زمان کوتاه نیز به افغانستان می‌رسد.

«سخی احمد پیمان»، معاون اتاق صنایع و معادن افغانستان، می‌گوید: «در انتقال کالاهای ما از نظر زمان و کاهش در هزینه تأثیر خوبی خواهد داشت؛ به ویژه در صادرات مواد معدنی افغانستان به ایران و ترانزیت کالاها ما که از بیرون وارد افغانستان می‌شود».

کاهش هزینه صادرات و واردات افغانستان و پیشگیری از استهلاک جاده‌های بین شهری از دیگر مزایای این راه آهن است که مورد توجه بازرگانان و کارشناسان اقتصادی این کشور قرار گرفته است.

افغانستان در حال حاضر سه راه‌آهن فعال دارد و کالاهای صادراتی و وارداتی‌اش را از طریق «حیرتان»، «آقینه» و «تورغندی» انتقال می‌دهد.

انتهای پیام/.