شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خوزستان#بارش باران#علوم پزشکی#اهواز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

بارندگی های خوزستان ۳۴۷ نفر را راهی مراکز درمانی کرد

بارندگی های خوزستان ۳۴۷ نفر را راهی مراکز درمانی کرد

اهواز - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۳۴۷ نفر از مردم خوزستان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از بارش باران در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب حی بر شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی بارش‌های دو روز اخیر در استان خورستان، تعدادی از هم استانی‌ها به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

حی‌بر عنوان کرد: در پی بارش‌های دو روز اخیر و تا ظهر جمعه، تعداد ۳۴۷ نفر به مراکز درمانی مراجعه که خوشبختانه از این تعداد تنها پنج نفر بستری و بقیه با درمان سرپایی، ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه به گروه‌های پرخطر در اولین بارش‌های پاییزی اشاره و بیان کرد: به افراد گروه‌های پرخطر با سابقه ابتلاء به آسم و آلرژی، افرادی که سابقه تنگی نفس به دنبال بارندگی‌های پاییزی در سال‌های قبل را دارند، مبتلایان به بیماری‌های مزمن داخلی (قلبی – عروقی، کلیوی و …) و کودکان، توصیه می‌شود به جز موارد ضروری از منزل و یا محل کار خارج نشوند.

حی‌بر در پایان گفت: هنگام بارش‌های پاییزی حداقل تا ۲۴ ساعت پس از قطع بارش از فعالیت ورزشی در هوای آزاد خودداری شود و افراد پرخطر در صورت نیاز به خروج از منزل، از ماسک مناسب استفاده کنند.