شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#روحانی#دولت روحانی

استقبال عراقی ها از «IVF» و «جراحی زیبایی» در ایران/ ارثیه دردسرساز دولت روحانی برای گردشگری سلامت چه بود؟

استقبال عراقی ها از «IVF» و «جراحی زیبایی» در ایران/ ارثیه دردسرساز دولت روحانی برای گردشگری سلامت چه بود؟

رئیس جامعه گردشگری سلامت ایران با اشاره به کارنامه درخشان ایران در حوزه IVF، گفت: اعمال جراحی زیبایی، درمان سرطان، ارتوپد، جراحی مغز و اعصاب، قلب و عروق و کودکان عمده فعالیت های ما در حوزه گردشگری سلامت محسوب می شود.

حسین نکونام، رئیس جامعه گردشگری سلامت ایران در گفت وگو با خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا با بیان اینکه گردشگری در ایام کرونا با آسیب جدی مواجه بود، گفت: خوشبختانه از فروردین ماه امسال شاهد یک رشد صعودی در این حوزه بودیم، یک رشد 200 درصدی که تا اواخر شهریورماه هم ادامه داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه عمده گردشگران سلامت که به ایران سفر می کنند از کشور عراق هستند، با فرارسیدن ماه محرم و صفر افت محسوسی داشتیم و انتظارمان این بود که این افت جبران شود اما اعتراضات مردمی و اغتشاشات اخیر آسیب زیادی به گردشگری سلامت وارد کرد، تا جایی که گردشگری سلامت به 25 تا 30 درصد رسید.

رئیس جامعه گردشگری سلامت ایران با اشاره به آرام شدن جو در کشور گفت: با اینکه ما پیک کاری را از دست دادیم اما اگر همین فرآیند حفظ شود و آرامش نسبی برقرار باشد، مجدد در حوزه گردشگری سلامت با فرآیند رو به رشدی مواجه خواهیم شد.

13_health

بیشترین گردشگر سلامت ایران از کدام کشورها هستند؟

نکونام در ادامه با اشاره به چالش های امنیتی در کشور اظهار کرد: ما تلاش های زیادی می کنیم که گردشگر سلامت را از کشورهای دیگر به جز عراق هم داشته باشیم اما با کوچک ترین اتفاقی، کشورهای اروپایی پا پس می کشند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما آمار دقیقی از گردشگری سلامت نداریم، افزود: بر اساس آمارهای میدانی از 52 ملیت پذیرش داریم که عمده آن ها از کشور عراق هستند و بعد از آن افغانستان، چند درصد باقی مانده هم مربوط به کشورهای حوزه آسیای میانه، آسیای مرکزی و خلیج فارس می شوند.

عمده خدمات ایران در حوزه گردشگری سلامت چیست؟

رئیس جامعه گردشگری سلامت ایران با اشاره به کارنامه درخشان ایران در حوزه IVF، گفت: اعمال جراحی زیبایی، درمان سرطان، ارتوپد، جراحی مغز و اعصاب، قلب و عروق و کودکان عمده فعالیت های ما در حوزه گردشگری سلامت محسوب می شود.

1401080312515475126303914

نکونام با اشاره به راه اندازی سامانه جامع گردشگری سلامت در کشور، گفت: امیدواریم تا پایان سال این سامانه راه اندازی شود تا با آمارهای جامع تری در اختیارمان قرار می گیرد، مانع از فعالیت دلال های این حوزه شویم.

نکونام با اشاره به دلالی بخش خصوصی و خصولتی در حوزه گردشگری سلامت، افزود: در صورت عدم استانداردسازی نمی توانیم آینده روشنی را برای گردشگری سلامت پیش رو داشته باشیم و در کمتر از دو سال آینده بازار را به ترکیه باختیم.

رقبای ایران در گردشگری سلامت

وی ادامه داد: ما آنقدر بد کار کردیم که متأسفانه کشوری مثل اردن با 64 بیمارستان توانست طی سال گذشته 3 میلیارد دلار ارز آوری داشته باشد، در حالی که ارزآوری ما از حوزه گردشگری سلامت در سال گذشته کمتر از 400 میلیون دلار بود. حتی سوریه جنگ زده هم گردشگری سلامت موفقی دارد و متأسفانه امارات هم به یکی از رقبای نوظهور  تبدیل شده که رقابت سرسختانه ای با ایران دارد.

Medical_tourism_Iran01رئیس جامعه گردشگری سلامت ایران با بیان اینکه هند، ترکیه و تایلند هم از قدیم رقبای ایران در حوزه گردشگری سلامت بودند، گفت: خواهشی که ما از دولت داریم این است که دست دلال ها را از این حوزه کوتاه کند، خیلی از شرکت های گردشگری سلامت که گواهی نامه حرفه ای از وزارت گردشگری دارند نمی توانند با بیمارستان های دارای مجوز IPD همکاری کنند در حالی که همین بیمارستان ها به دلال 10 تا 15 درصد پرداخت می کنند.

وی در پایان گفت: این ارثی است که از دولت قبل به ما رسیده و تا شخص رئیس جمهور به این موضوع ورود نکند نمی توانیم این صنعت 10 میلیادر دلاری را نجات دهیم.

انتهای پیام/