به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز – شنبه 21 آبان- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می‌کنیم. روز چهار‌شنبه شاخص کل بورس برای دهمین روز متوالی صعود کرد و 6 هزار و 605 واحد بالا آمد. شاخص هم‌وزن نیز هزار و 365 واحد رشد کرد و شاخص کل فرابورس افزایش 73 واحدی را پشت سر گذاشت. 

در پایان معاملات ‌روز چهار‌شنبه، 293 نماد رشد قیمت و 368 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 44 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 56 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

سهم‌های صعودی

روز چهارشنبه در بورس شرکت پتروشیمی شازند اراک (شاراک)، شرکت مپنا (رمپنا) و شرکت داروسازی کوثر (دکوثر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا)، شرکت زغال سنگ پروده طبس (کزغال) و شرکت افرا نت (افرا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی 

در بورس شرکت دشت مرغاب (غدشت)، شرکت لبنیات کالبر (غالبر) و شرکت سیمان ایلام (سیلام) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق)، شرکت بیمه تعاون (وتعاون) و شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی (وطوبی) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه 85 نماد صف خرید داشتند و 40 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 74 درصدی به 60 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 526 درصد افزایش یافت و 357 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات ارزش صف‌های خرید در رقم 20 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد شتران (شرکت پالایش نفت تهران) با صف‌ خرید 74 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از شتران، نمادهای غبشهر (شرکت صنعتی بهشهر) و تلیسه  (شرکت دامداری تلیسه نمونه) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدشت تعلق داشت که ارزش آن 1.6 میلیارد تومان بود. پس از غدشت، نمادهای سیلام، وتعاون، غالبر و خپویش صف فروش داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص‌های بازار سهام به رشد ادامه دادند اما کمترین رشد هفته ثبت شد. علاوه بر این، برای دومین روز پیاپی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم. نمادهای شستا، خودرو، خساپا، وبملت، وتجارت، آریا، فولاد، ذوب، حکشتی، بپاس و نوری بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

در میان صنایع نیز گروه‌های «محصولات شیمیایی»، «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی»، «بانک‌ها» و «فلزات اساسی» بیشترین خروج پول را داشتند. 

بنابراین در میان معامله‌گران این نگرانی شکل گرفته که صعود شاخص متوقف شود. از سوی دیگر عوامل مؤثری مانند رشد نرخ ارز در پایان هفته متوقف شد و سیگنال‌های سیاسی مانند انتخابات اسرائیل و امریکا خبرهای خوبی برای بازارها ندارد. در چنین شرایطی بازار برای حفظ سطوح فعلی به حجم مناسبی از معاملات نیازمند است تا معامله‌گران نسبت به روند بازار مطمئن شوند و بازار در وضعیت باثباتی قرار بگیرد. نقدشوندگی بازار در هفته اخیر به سطح قابل قبولی رسید و در صورت تداوم می‌تواند نااطمینانی‌های بازار را کاهش دهد. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس