شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

بنای دولت مردمی تکمیل پروژه های نیمه تمام است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در راستای جدیدترین سفر استانی خود از صبح امروز جمعه عازم استان مرکزی شده است، با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان دلیجان دیدار و گفتگو کرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار صمیمانه پس از  اینکه پای صحبت ها و دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان نشست در سخنانی به بررسی وضعیت حوزه فرهنگ در یک دهه اخیر پرداخت و گفت: متاسفانه در یک دهه گذشته علاوه بر مشکلات اقتصادی که با رکورد، تورم و مشکلات ارزی همراه بود، حوزه فرهنگ هم اوضاع خوبی نداشته است و اگر در یک دهه گذشته حوزه اقتصاد دوره نحیفی را پشت سر گذاشته است، حوزه حکمرانی فرهنگ در یک دهه اخیر به مراتب وضعیت اسفناک تری را پشت سر گذاشته است بطوری که در حوزه حکمرانی فرهنگ علی رغم ماموریت های متنوع با قدرت تاثیرگذاری خیلی کمی روبرو بوده ایم.
 
وی ادامه داد: به عنوان نمونه در سال هزار و سیصد و هشتاد و پنج، کل بودجه حوزه کتاب کشور حدود دویست و پنجاه میلیارد تومان بود و قدرت خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازار کتاب همان سال هشتاد میلیارد تومان بود؛ بنابراین در آن سال می توانستیم با مدیریت فرهنگی، فضای مطلوب حاکمیت دینی در حوزه نشر را تقویت کنیم اما در مقایسه با سال هشتاد و پنج، در سال هزار و چهارصد حجم اقتصاد کتاب هشت هزار و پانصد میلیارد و قدرت خرید وزارت فرهنگ تنها سی میلیارد تومان بوده است یا موضوع فعالیت تلویزیون های خصوصی و اینترنتی که در سال های گذشته محل بحث و تبادل نظر بود.
 
وی با بیان اینکه در طول یک دهه گذشته اقتصاد فرهنگ حکمرانی به شدت تضعیف شده و مدیریت فرهنگی آسیب دیده است، گفت: همه اختلافات ما با نگرش لیبرالی به اداره جامعه مربوط به این نکته است که معتقدیم دولت در حوزه فرهنگ مسئولیت دارد. در واقع نقطه افتراق با رویکرد لیبرالی همین نکته است. در مقایسه با رویکرد لیبرالی به مدیریت فرهنگی، معتقد هستیم زیرا حاکمیت اسلامی مسئول فرهنگی جامعه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهتمام دولت مردمی در تکمیل پروژه های نیمه تمام اشاره کرد و گفت: طی سفرهای استانی که در یکسال اخیر داشته ایم شاهد پروژه های نیمه کاره در حال تخریب در شهرهای مختلف بوده ایم به همین خاطر دولت مردمی بنای خود را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گذاشته است و در کمتر یکسال بسیاری از این پروژه ها را تکمیل کرده ایم و تلاش شده تا بجای افتتاح پروژه جدید، پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم.
 
اسماعیلی با بیان اینکه نهضت بازگشت به مساجد از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ در دوره جدید است، گفت: در ۷۲ شهرستان بیش از ۴۰ هزار نفر در قالب آموزش های فراگیر هنری  قرارگاه محرومیت زدایی از فرهنگ و هنر در مساجد حضور پیدا کرده اند و این قرارگاه در گام دوم در استان های غرب و مرکز کشور هم فعال خواهد شد.
 
وی گفت: جای خوشحالی است که دولت مردمی پس از یکسال از فعالیت خود بجای بازگو کردن شعارها به ارایه کارنامه و گزارش روی می آورد‌.
اسماعیلی در پایان در خصوص استان مرکزی گفت: استان مرکزی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری ظرفیت های ارزشمندی دارد و نیاز است مشکلات ساختاری این حوزه مورد توجه قرار گیرد همچنین قرار بر این شد تا فرهنگسرای دلیجان با آماده سازی  هر چه سریعتر  در اختیار اهالی فرهنگ و هنر و جبهه فرهنگ و انقلاب قرار گیرد.
گفتنی است، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح جمعه در میان استقبال استاندار مرکزی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان وارد شهرستان دلیجان شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بدو ورود به دلیجان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهرستان با امام جمعه دلیجان دیدار کرد.
دیدار با امامان جمعه دو شهرستان دلیجان و محلات، نشست با فعالان فرهنگی این شهرها، بازدید از طرح‌های نیمه تمام فرهنگی دلیجان و پیگیری مصوبات آنها و سرکشی از روند احداث فرهنگسرای محلات به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان مرکزی از مهمترین محورهای سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی به شمار می‌رود.
انتهای پیام/