جزئیات خسارت زلزله شب گذشته بندر عباس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: براساس بررسی‌های انجام شده توسط تیم‌های ارزیاب و گزارش مسوولان محلی زمین لرزه ۴.۵ ریشتری امشب در بندرعباس بدون خسارت بود.

مهرداد حسن زاده اظهار داشت: دو تیم ارزیاب در منطقه وقوع زمین لرزه مشغول بررسی شرایط میدانی و خسارت‌های احتمالی شدند و با مسوولان محلی همچون دهیاران و بخشداری‌های بندرعباس هم تماس برقرار شد.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت وقوع زمین لرزه در هرمزگان و خسارت‌هایی که در این سال‌ها برای استان داشته پیامدهای احتمالی حادثه امشب در سطح بندرعباس هم با دقت بررسی شد.

حسن زاده اضافه کرد: گزارش‌ها تا این لحظه از بروز خسارت حکایت ندارند و خودم هم وضعیت شهر بندرعباس را به صورت میدانی مورد بررسی قرار دادم که مساله خاصی مشاهده نشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر که در زمین‌های لرزه‌های قبلی به صورت شبانه‌روزی همراه و همیار مردم بودند هم به همراه نیروهای سایر دستگاه‌های مسوول آماده‌اند تا در صورت نیاز خدمات دهی داشته باشند.

برخی خانواده‌ها پس از وقوع زمین لرزه  ۴.۵ ریشتر امشب، به خاطر ترس از پس لرزه‌های احتمالی به بیرون منازل خود رفتند که برخی از آن‌ها برای حدود یک ساعت در بیرون منازل خود به سر می‌برند.