انتقاد خطیب جمعه رشت از خواص/مردم تحمل‌تان نخواهند کرد

آیت‌الله فلاحتی گفت: "برجام" هم سرانجام نداشت و پایانش چیز باطلی خواهد شد و جمهوری اسلامی هنوز براساس روابط منطقی پای برجام ایستاده اما آنها نخواستند و قطعاً دوباره طرح ماشه و گزینه روی میز را مطرح می‌کنند.

آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به ۲۰ آبان ماه سالروز شهادت "شهید حسن طهرانی‌مقدم" دانشمند جوان و پدر موشکی ایران‌ اظهار داشت: این شهید عزیز می‌گفت "سر قبرم بنویسید او می‌خواست اسراییل را نابود کند". ایران اسلامی قدرت موشکی خود را مدیون شهید طهرانی‌مقدم است.

مولوی عبدالحمید در خطبه های نماز جمعه این هفته چه گفت؟

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه امروز همه ملل جز چند دولت خبیث فهمیده‌اند که جمهوری اسلامی درصدد ایجاد تنش در دنیا و منطقه نیست افزود: "برجام" هم سرانجام نداشت و پایانش چیز باطلی خواهد شد و جمهوری اسلامی هنوز براساس روابط منطقی پای برجام ایستاده اما آنها نخواستند و قطعاً دوباره طرح ماشه و گزینه روی میز را مطرح می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه دوران مطرح کردن "گزینه روی میز" دیگر گذشته است، خاطرنشان کرد: ما همچنان ایستاده‌ایم و به‌دنبال نجات ملت‌ها و پایبند به ارزش‌های اسلامی هستیم.

وی با اشاره به سفر پاپ فرانسیس به بحرین گفت: محمدرضا شاه خائن در همان زمان، استان چهاردهم کشورمان را به خواسته انگلیسی‌ها با جمعیت محدود تقدیم کرد در حالی‌که حدود ۷۰ درصد جمعیتِ محدود بحرین، شیعه هستند و حدود ۱۰ درصد جمعیت‌شان از دیگر مذاهب هستند اما سفر پاپ به این منطقه چه معنا دارد؟

نماینده ولی‌فقیه در گیلان افزود: پاپ فرانسیس زمانی‌که قصد سخنرانی در جمع مردم بحرین را داشت، جمعی از مردم مسلمان و آزادی‌خواه بحرین گفتند "حق ما را بستانید" اما او دولت ظالم بحرین را تکریم می‌کرد.

آیت‌الله فلاحتی برخی جنایات دولت بحرین در طول سال‌های گذشته را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: دولت بحرین سالهاست درصدد تخریب حسینیه‌ها و مساجد شیعیان است اما به هندوها اجازه ساخت معبد در کشوری را داده‌اند که بیشتر جمعیت آن شیعه هستند و به یهودیان نیز اجازه ساخت معبد می‌دهند اما مساجد را تخریب می‌کنند و در کتاب‌های مدارس‌شان هم تعرض به عقاید شیعه دیده می‌شود.

وی با اشاره به حماسه حضور مردم ایران و گیلان در یوم‌الله ۱۳ آبان ۱۴۰۱ تصریح کرد: از مردم عزیز به‌خاطر این حضور عظیم، آگاهانه و شجاعانه تشکر می‌کنم که دل جبهه مقاومت و روح امام(ره) را شاد کردند و دشمنان را وادار به عقب‌نشینی و ذلیل کردند و دل حضرت صاحب‌الزمان(عج) را هم شاد کردند.

امام جمعه رشت ابراز داشت: جنگ "احزاب" زمان پیامبر(ص) هم یک جنگ ترکیبی بود و در این جنگ، مشرکان، کافران و منافقان همه روبه‌رو پیامبر(ص) ایستادند اما خداوند آنان را به عقب راند و ابهت اسلام را به رخ دنیا کشید و در ۴۷ روز گذشته نیز دشمن روز به روز ذلیل‌تر شد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به دروغ‌پراکنی‌ها و خباثت ۵ رسانه معاند و زبون استکباری در این ایام خاطرنشان کرد: این رسانه‌های معاند در این ایام، ۳۸ هزار دروغ رسانه‌ای انتشار دادند و متاسفانه بعضی داخلی‌ها هم دروغ‌هایشان را باور کردند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان، مردم آگاه را شایسته ستایش دانست و از مسئولان خواست که این مردم را تکریم کرده و به مطالبات‌شان سریع پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام، عده‌ای که در زمان امام(ره) و پس از امام(ره)، هیچ‌جا نبودند و فقط آتش‌ زیر خاکستر بودند امروز علیه نظام اسلامی و انقلاب خوداظهاری می‌کنند و در عین حال خود را در جایگاهی قرار می‌دهند که متعلق به پاکان و علماء است اما ما که آنان را می‌شناسیم و می‌دانیم کجای کار بوده‌اند.

آیت‌الله فلاحتی خطاب به کسانی‌که با بیانیه‌هایشان دشمن شادکن می‌شوند اما خود را انقلابی و پاک می‌دانند گفت: شما کجای تاریخ انقلاب بوده‌اید؟ فکر می‌کنید انقلابیون و مجاهدان راه انقلاب شما را تایید می‌کنند؟ اگر این مردم بدانند شما چه سابقه‌ای دارید تحمل‌تان نخواهند کرد.