شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اروپا#تحریم#مجارستان

مجارستان خواستار لغو تحریم های اروپا علیه روسیه شد

مجارستان خواستار لغو تحریم های اروپا علیه روسیه شد

مجارستان با درخواست لغو تحریم ها علیه روسیه، اتحادیه اروپا  را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر راست‌گرای مجارستان در جلسه حزب حاکم فیدز گفته است که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه باید برداشته شود.

اوربان این اظهارات را در نشست پشت درهای بسته حزبش و تنها چند روز پس از آن بیان کرد که کمیسیون اروپا خواستار حذف ۷.۵ میلیارد یورو (۷.۵ میلیارد دلار) بودجه این اتحادیه به مجارستان به دلیل فساد و عدم انجام اصلاحات قضائی شده بود.

اوربان، تنها رهبر اتحادیه اروپاست که روابط گرمی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه دارد و همزمان منتقد سرسخت تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو به دلیل جنگ در اوکراین است.

مجارستان تا کنون چند بار تأکید کرده است که تحریم انرژی روسیه به مثابه بمب هسته‌ای بوده و از آنجایی که امنیت ملی و منافع این کشور را با مخاطره مواجه خواهد کرد، هرگز مورد موافقت قرار نخواهد گرفت. بوداپست بارها با سیاست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو مخالفت کرده است چون اعتقاد دارد این تحریم‌ها بیشتر به ضرر کشورهای اروپایی تمام شده است. در ماه‌های گذشته تحریم‌های اروپا علیه روسیه موجب بالا رفتن قیمت سوخت و تورم در اکثر کشورهای اروپایی شده است.

همزمان با آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین از ۵ اسفند سال گذشته، مسکو هدف اعمال تحریم‌های بی سابقه کشورهای غربی، آمریکا و هم پیمانانش قرار گرفته است.

«ولادمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیشتر در سخنانی با اشاره به این تحریم‌ها گفته بود که روسیه با این اقدمات منزوی نخواهد شد و آثار اعمال تحریم‌ها در وهله اول گریبان خود تحریم کنندگان را خواهد گرفت.