شهر خبر

عربستان با پیشنهاد اعزام نیروی سرکوب به بحرین موافقت کرد

عربستان با پیشنهاد اعزام نیروی سرکوب به بحرین موافقت کرد

اسنادی از سوی فعالان فضای مجازی منتشر شده است که از موافقت عربستان با پیشنهاد اعزام نیروی سرکوب به بحرین به درخواست منامه پرده برمی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، سندی از سوی فعالان فضای مجازی در بحرین منتشر شده است که موافقت ریاض با اعزام نیروی سرکوب از عربستان به بحرین را فاش می کند.

بر اساس اعلام این رسانه، اعزام نیروی سرکوب از سوی ریاض به منامه با هدف مقابله با اعتراضات مردمی احتمالی پس از انتخابات پارلمانی فرمایشی در بحرین است.

در نامه دربار سلطنتی عربستان خطاب به وزیر کشور بحرین آمده است: ریاض با درخواست پادشاهی بحرین برای اعزام یک هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای گارد ویژه وضعیت اضطراری سعودی برای برقراری امنیت درصورت بروز هرگونه واکنش در طول برگزاری انتخابات پارلمانی و پس از اعلام نتایج موافقت کرده است.

بر اساس این سند، عربستان قرار است فردا شنبه نیروهای سرکوب خود را به بحرین اعزام کند.

بحرین امروز جمعه و ۲۴ ساعت پیش از آغاز انتخابات پارلمانی و شهرداری وارد مرحله سکوت انتخاباتی شد. کمیته عالی نظارت بر سلامت انتخابات آل خلیفه در بخشنامه ای خواستار پایبندی همه نامزدها به توقف تبلیغات به همه شیوه ها از ساعت ۸ صبح روز جمعه شد.

آخرین انتخابات پارلمانی در بحرین در سال ۲۰۱۸ برگزار شد. انتخابات بحرین هر ۴ سال یکبار برگزار می شود. پارلمان بحرین در سال ۲۰۰۲ به موجب قانون اساسی تشکیل شد و از ۴۰ نماینده که از طریق انتخابات و به صورت مستقیم قرار است انتخاب شوند، تشکیل شده است.

این در حالی است که مخالفان سیاسی بخاطر سیاست سلطه طلبانه رژیم و اعمال سیاست انزوای سیاسی از سوی آل خلیفه و همزمان با آن ادامه بازداشت رهبران مخالف و تبعید بسیاری از رهبران دینی و سیاسی کشور و نیز سازش و عادی سازی مناسبات با دشمن صهیونیست و دادن تابعیت سیاسی کورکورانه به خارجی ها برای تغییر بافت جمعیتی بحرین با حمایت عربستان و همدستی آمریکا و انگلیس در سایه سکوت نهادهای بین المللی و سازمان ملل نسبت به این جنایات، شرکت در این انتخابات را تحریم کرده اند.

از سوی دیگر شیخ حسین الدیهی، در گفتگو با شبکه تلویزیونی لولوه بحرین تاکید کرد: نیروهای مخالف بحرین در خارج از کشور، داخل و فعالان سیاسی اجتماعی در زندان های این کشور، همگی با استناد به وضعیت خفقان و دیکتاوری رژیم آل خلیفه و بی توجهی به خواست واراده مردم، و تضییع حق تصمیم گیری و تعیین سرنوشت ملت، تصمیم به تحریم این انتخابات گرفته اند.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین تصریح کرد: آنچه امروز در بحرین می گذرد مسخره است، نامزدهای انتخاباتی به جای افتخار کردن به خدمت به مردم، به خدمت به نظام حاکم براین کشور مباهات می کنند. احتمالاً دعوت شیخ الازهر برای وحدت شیعه و سنی ناشی از غیبت مشهود جریان شیعی در جشن به اصطلاح تسامح صورت گرفته است.