شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون فوتبال

ضربه مهلک نایب رئیس فدراسیون فوتبال برای فوتبالی‌ها / اجازه نشستن پشت میزکارش را ندارد

شهره موسوی به عنوان نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال این روزها نه تنها کمکی به بخش زنان نمی‌کند، بلکه خود نیز باری است بر دوش فوتبال زنان.

ضربه مهلک نایب رئیس فدراسیون فوتبال برای فوتبالی‌ها

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال مردان ایران در جام جهانی که سه‌شنبه شب، ۱۷ آبان  برگزار شد، خالی از حواشی نبود و پرونده‌های قضایی باز شهره موسوی، نایب رئیس این فدراسیون تا حاشیه این مراسم هم کشیده شد.

تعدادی در اعتراض به حضور شهره موسوی در هیات رئیسه فدراسیون مقابل سالن همایش‌های برج میلاد تجمع کردند. آن‌ها اعتقاد داشتند موسوی به خاطر پرونده‌های قضایی نباید در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال عضویت داشته باشد.

در همین راستا محمدحسین حمیسی حراست فدراسیون اعلام کرد "موسوی تا زمان حل شدن مشکلش اجازه حضور در فدراسیون فوتبال را ندارد". این در حالی است که صفی‌الله فغانپور، مشاور حقوقی رئیس فدراسیون درباره وضعیت موسوی در هیات رئیسه این فدراسیون توضیح داد: " ایشان یکی از اعضای هیات رئیسه هستند.

براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال تا زمانی که حکم قطعی نداشته باشند، می‌توانند به کارشان ادامه دهند. باتوجه به این که ایشان تاکنون سه جلسه از جلسات رسمی هیات رئیسه را حضور نداشتند، یک جلسه دیگر فرصت غیبت دارند. برخی از جلسات را به صورت آنلاین شرکت کردند. جلسه آخر شنبه هفته گذشته را هم حضوری شرکت کردند پس مشکلی برای حضور در فدراسیون فوتبال ندارند. "

سوال اینجاست که آیا موسوی صرفا می‌تواند در جلسات هیات رئیسه شرکت کند یا اینکه مطابق با گفته مشاور حقوقی فدراسیون می‌تواند در محل کار خود هم حاضر شود؟ اگر موسوی تنها می‌تواند در جلسات هیات رئیسه شرکت کند و حتی اجازه نشستن پشت میزکارش در فدراسیون را ندارد، وظایفش به عنوان نایب رئیس زنان را چه کسی انجام می‌دهد؟ موسوی که بیشتر درگیر پرونده‌های قضایی خود است چگونه می‌تواند در هیات رئیسه فدراسیون به دنبال احقاق حق زنان فوتبال و ارائه برنامه‌های خود برای این بخش باشد؟ موسوی مدتی که در زندان به سر می‌برد اصلا از شرایط بخش زنان آگاه بود یا صرفا به صورت آنلاین برای به حد نصاب رسیدن اعضای هیات رئیسه در جلسات شرکت می‌کرد؟

سوالات زیادی در مورد ادامه کار موسوی به عنوان نایب رئیس فدراسیون فوتبال مطرح است؛ نایب رئیسی که در پست خود غایب و از طرف دیگر درگیر پرونده‌های قضایی است. در حالی که به عنوان رئیس کمیته زنان فدراسیون مسئولیت اصلی برنامه‌ریزی و سروسامان دادن به این بخش را دارد.

موسوی مدیرعامل باشگاه ورزشی بادران در لیگ دسته یک و مدیرعامل شرکت بازاریابی شبکه بادران است که در زمینه‌های مختلفی چون کالاهای آرایشی، بهداشتی و غیره فعالیت دارد و از ابتد نمی‌توانست حضور مستمری در فدراسیون داسته باشد؛ موضوعی که در همان روزهای اول خود را نشان داد و حاشیه‌ها و انتقادهایی را هم به همراه داشت.

در ادامه ورود مراجع قضایی به فعالیت‌های اقتصادی او در زمینه رمز ارز دیجیتال باعث شد که تا حد زیادی از مسئولیت خود در فدراسیون فوتبال دور شود و تنها اسم نایب رئیس زنان را همراه خود داشته باشد.

بی‌توجهی مسئولان فدراسیون فوتبال به تعیین و تکلیف وضعیت سمت شهره موسوی می‌تواند به بخش زنان ضربه وارد کند و مانع پیشرفت آن شود. هر چند اردو و چند دیدار تدارکاتی برای تیم ملی فوتبال زنان درنظر گرفته شده است اما زنان نیازمند برنامه‌ریزی مدون، درست و بلند مدت هستند تا در مسیر پیشرفت قرار بگیرند؛ برنامه‌ای که نایب رئیس زنان فدراسیون در آن نقش اساسی داشته باشد.