شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مقامات

مها القحطانی:

آیا همسرم زنده است؟/ مقامات عربستانی توضیح نمی‌دهند

آیا همسرم زنده است؟/ مقامات عربستانی توضیح نمی‌دهند

همسر یک فعال سیاسی عربستانی که از ۱۰ سال پیش در زندان به سر می‌برد با اعلام سه هفته بی خبری از وی نسبت به وضعیت او ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، مها القحطانی همسر یک فعال سیاسی عربستانی که از ۱۰ سال پیش در زندان به سر می‌برد با اعلام سه هفته بی خبری از وی نسبت به وضعیت او ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش، مها القحطانی، همسر محمد القحطانی فعال حقوقی عربستان، اعلام کرد که از مقامات بین‌المللی خواسته که دولت عربستان را تحت فشار قرار دهند تا وضعیت سلامتی و محل بازداشت وی را به خانواده‌اش اعلام کنند.

محمد القحطانی از بنیان‌گذاران جمعیت حقوق مدنی و سیاسی عربستان است که در سال ۲۰۱۳ به دستور دولت عربستان منحل شد. او در همان سال به اتهام «توطئه علیه دولت و تشویق به آشوب و نافرمانی» به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

مها القحطانی که با ۵ فرزند خود در امریکا به سر می‌برد به خبرگزاری «فرانس پرس» گفت: برای اولین بار است که با رسانه‌ها صحبت می‌کنم. ۱۰ سال سکوت کردم، اما دیگر صبرم به پایان رسیده است».

وی تأکید کرد: در این ۱۰ سال همسرش روزی یک یا دو بار با وی تماس داشته اما از ۲۳ اکتبر گذشته هیچ تماسی نگرفته و این نشان می‌دهد که حادثه رخ داده که از ما پنهان می‌کنند.سؤالی که اکنون برایم پیش آمده این است که «آیا همسرم زنده است؟».

وی تأکید کرد که مقامات عربستان توضیح روشنی در این باره به وی نداده‌اند.

پیش تر «ماری لولور»، گزارشگر سازمان ملل درباره وضعیت فعالان حقوق بشر نیز نسبت به وضعیت القحطانی ابراز نگرانی کرد. همزمان چند نهاد حقوق بشری مرتبط با پرونده عربستان نیز با انتشار بیانیه هایی نگرانی مشابهی را ابراز کرده اند.