شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جنگ جهانی#جام جهانی#قطر#جنگ#جهانی#گروه#مرگ

جنگ جهانی در گروه مرگ

جنگ جهانی در گروه مرگ

در مسیر بررسی گروه بندی رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نوبتی هم باشد، نوبت گروه پنجم این مسابقات است.

زاوش محمدی: کمتر از دو هفته تا آغاز جام جهانی باقی مانده و تیم ها کم کم راهی دوحه می شوند تا روند آماده سازی خود برای این رقابت ها را ادامه دهند.در مسیر بررسی گروه بندی رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نوبتی هم باشد، نوبت گروه پنجم این مسابقات است.

آلمان که در برزیل توانست پس از چند دهه عنوان قهرمانی را از آن خود کند، در روسیه و با آن همه ستاره نتوانست از گروهش صعود کند و حذف شد. زخمی های دوره قبل و دومین تیم پرافتخار رقابت های جام جهانی، در حالی پای به قطر می گذارد که بتواند عملکرد ضعیف دوره قبل را به دست فراموشی بسپارد و با قدرت بیشتر، یک نمایش تمام عیار را از خود نشان دهد. ژرمن ها در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، در عین ناباوری با ۳ امتیاز به عنوان تیم چهارم گروه از دور مسابقات کنار رفتند، آلمان ها چهار بار در سال های ۱۹۵۴، ۱۹۷۴، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ عنوان قهرمانی این رقابت ها را بدست آورده اند. شاید بتوان قطر را جایی برای کسب پنجمین عنوان قهرمانی آنها دانست.
مانشافت در حال حاضر بازیکنان با کیفیتی را در اختیار دارد، که می تواند امید هواداران این تیم را برای کسب موفقیت در قطر دو چندان کند. آلمان در ۹ بازی اخیرشان در تمامی رقابت ها ۸ پیروزی بدست آورده اند و یک دیدار آنها نیز با تساوی به پایان رسیده است.

آلمان ها با تفکرات هانسی فیلیک به استقبال بیستمین حضور خود در این تورنمنت می روند، اما نکات جالب در خصوص کشور آلمان این است که آنها در بخش مردان و زنان موفق شده اند عنوان قهرمانی را در رقابت های جام جهانی بالای سر ببرند. و نکته دیگری که در خصوص آلمان ها می توان به آن اشاره کرد، این است که آنها تنها کشور اروپایی هستند که در تمامی جام های جهانی ممکن که اجازه حضور در آن را داشته اند، راه پیدا کرده اند. ژرمن ها در بازی اول خود باید در ورزشگاه بین المللی خلیفه به مصاف ژاپن بروند، این تیم در دیدار دوم خود رو در روی اسپانیا قرار خواهد گرفت و در آخرین بازی مقابل کاستاریکا به میدان می رود.
آلمان ها تنها یکبار در مرحله گروهی رقابت های جام جهانی حذف شده اند که مربوط به دوره گذشته است، آنها همچنین چهار عنوان نایب قهرمانی و چهار عنوان سومی را در این رقابت ها کسب کرده اند.

جنگ جهانی در گروه مرگ

این تیم اسپانیا و بازیکنانی که در اختیار دارد، همه را یاد اسپانیا ۲۰۰۸ می اندازد شروع نسل طلایی که توانست عنوان قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقا را بدست بیاورد، عملکرد اسپانیا آن زمان باعث شد تا این تیم در یورو ۲۰۰۸ و یورو ۲۰۱۲ هم عنوان قهرمانی را کسب کند و به تنها تیم اروپایی تبدیل شود، که سه جام بین المللی متوالی را بدست می آورد. ماتادورها در جام جهانی روسیه به عنوان تیم نخست از گروه خود صعود کردند، اما در مرحله حذفی با شکست برابر تیم میزبان از گردونه رقابت ها کنار رفتند.

اسپانیا تنها یکبار به فینال رقابت های جام جهانی راه پیدا کرده که منجر به قهرمانی شده است، آنها حالا باید برای تکرار این کار پس از ۱۲ سال بتوانند با صعود از گروه مرگ گام بلندی را برای کسب جام بردارند. اسپانیایی ها در شانزدهمین حضور خود در رقابت های جام جهانی در اولین بازی به مصاف کاستاریکا خواهند رفت، در دومین دیدار باید برابر آلمان قرار بگیرند و در بازی آخر مقابل ژاپن به میدان خواهند رفت. مردم این کشور امیدوار هستند با سرمربیگری لوئیز انریکه و بازیکنان جوان و آینده داری که در اختیار دارند، یک نمایش خوب را از تیمشان در قطر مشاهده کنند.

جنگ جهانی در گروه مرگ

ژاپنی ها در این سال ها نشان داده اند می توانند در عرصه بین المللی و در رقابت ها با تیم های بزرگ فوتبال حرفی برای گفتن داشته باشند. ژاپنی ها که آماده هفتمین حضور متوالی خود در آوردگاه جهانی هستند باید در گروه پنجم این مسابقات با تیم هایی چون اسپانیا و آلمان روبرو شوند. ژاپن در ۶ دوره قبلی این تورنمنت سه بار توانسته از دور گروهی صعود کند، آنها دوره گذشته در روسیه با کسب ۴ امتیاز به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کردند و در مرحله حذفی، در عین شایستگی برابر بلژیک سه بر دو مغلوب شدند و نتوانستند به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کنند.

این تیم بازیکنانی نظیر ایجی کاواشیما سنگربان تیم استراسبورگ فرانسه، یوتو ناگاتومو، مایا یوشیدا، گاکو شیباساکی، گنکی هاراگوچی، تاکومی مینامینو لیورپول، کوبو مایورکا، رئو هاتاته سلتیک، تاکوما آسانو و ... در اختیار دارد. ژاپن همواره در رقابت های جام جهانی یکی از تیم های شاخص قاره آسیا بوده است، حالا آنها در قطر تلاش خواهند کرد تا با سرمربیگری هاجیمه موریاسو بازیکن پیشین این کشور برای چهارمین بار از گروه خود صعود کنند. با ثبات تیم آسیا در بازی اول خود برابر آلمان به میدان خواهد رفت، در دومین نبرد خود رو در روی برنده پلی آف قرار می گیرد و در بازی سوم به مصاف اسپانیا می رود.

جنگ جهانی در گروه مرگ

تیم ملی فوتبال کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ششمین حضورش در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد، تیمی که در حال حاضر در رده‌بندی فیفا جایگاه سی‌ویکم جهانی را به خود اختصاص داده است. اولین حضور این تیم آمریکای شمالی در رقابت‌های جام جهانی به سال ۱۹۹۰ بازمی‌گردد که موفق شدند در اولین حضورشان تا مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند.

کاستاریکا در ادامه در جام‌های جهانی ۲۰۰۲، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هم حضور داشته که بهترین نتیجه در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برای‌شان رقم خورد، جایی که تا مرحله یک‌چهارم نهایی پیشروی کردند. آنها اما در دوره قبلی این رقابت‌ها در روسیه، در مرحله گروهی حذف شدند و حالا به دنبال جبران در جام جهانی ۲۰۲۲ هستند.

از کاستاریکا نمی‌توان انتظار ارائه بازی‌های هجومی داشت، تیمی که با تکیه بر همین دفاع سرسخت خود موفق به کسب جوار حضور در بیست‌ودومین دوره جام جهانی شد. کاستاریکا در واقع گل‌های زیادی دریافت نمی‌کند و در مقابل زیاد هم گل نمی‌زند. گواه این امر این است که آنها در هشت بازی از ۱۴ بازی خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ بازی‌های کم‌گلی را تجربه کردند، به طوری که در سه بازی به تساوی بدون گل رسیدند و پنج بازی‌شان با نتیجه یک بر صفر (سه برد و دو شکست) پایان یافت.

جنگ جهانی در گروه مرگ

۲۵۱۲۵۱