شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#معترضان#اپل#چین
جهان

حکومت چین | معترضان حکومت چین | حمایت اپل از حکومت چین

حمایت اپل از دولت جمهوری خلق چین | اپل معترضان حکومت چین را محدود کرد!

درپی استفاده معترضان حکومت چین از قابلیت ایردراپ اپل، این شرکت به حمایت از حزب کمونیست چین مدت زمانی که کاربران می‌توانند فایل‌ها را از طریق ایردراپ به افرادی که در لیست مخاطبین آن‌ها نیستند، بفرستند، کاهش داد.

حمایت اپل از دولت جمهوری خلق چین | اپل معترضان حکومت چین را محدود کرد!

حمایت اپل از حکومت چین

درپی استفاده معترضان حکومت چین از قابلیت ایردراپ اپل، این شرکت به حمایت از حزب کمونیست چین  مدت زمانی که کاربران می‌توانند فایل‌ها را از طریق ایردراپ به افرادی که در لیست مخاطبین آن‌ها نیستند، بفرستند، کاهش داد.

در پی استفاده برخی کاربران از ابزار ایردراپ اپل برای اشتراک‌گذاری اطلاعات علیه دولت چین به صورت ناشناس، کوپرتینویی‌ها عملکرد این قابلیت را در این کشور محدود کردند. در پی تغییر اعمال شده از سوی اپل، مدت زمانی که کاربران می‌توانند فایل‌ها را از طریق ایردراپ به افرادی که در لیست مخاطبین آن‌ها نیستند، بفرستند، کاهش می‌یابد. این محدودیت ظاهراً به صورت جهانی هم عرضه می‌شود.

این تغییر که اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد، به عنوان بخشی از آپدیت iOS 16.1.1 در اختیار کاربران قرار گرفته. ویژگی ایردراپ به کاربران اجازه می‌دهد که فایل‌ها را با مخاطبین یا هر فرد دیگری به اشتراک بگذارند و دو گزینه در اختیارتان قرار می‌دهد.

یکی از این گزینه‌ها «Contacts» یا مخاطبین و دیگری «Everyone» یا همه است که گزینه دوم در چین تغییر کرده. در چین حالا بجای این گزینه، عبارت «Everyone for 10 Minutes» به چشم می‌خورد، یعنی تنها برای 10 دقیقه این ویژگی فعال می‌ماند و پس از این زمان به گزینه اول تغییر می‌کند.

تغییر ایردراپ به بازار جهانی می‌رسد

در هفته‌های اخیر معترضان حکومت چین در چین از ایردراپ برای پخش اطلاعات علیه دولت این کشور استفاده می‌کردند، اما حالا با تغییر جدید، این روند مختل می‌شود. در حقیقت معترضان حکومت چین نمی‌توانند به راحتی گذشته فایل‌ها یا تصاویر را در شلوغی و میان افراد زیادی پخش کنند.

در حال حاضر اپل واکنشی نسبت به گزارش‌ها نشان نداده، اما طبق ادعای بلومبرگ، این ویژگی در نهایت برای تمام کاربران در جهان منتشر می‌شود. در هر صورت اعمال این تغییر می‌تواند برای برخی کاربران خوشایند نباشد، مخصوصاً که ظاهراً اپل بخاطر دولت چین دست به این تغییر زده است.

رابطه اپل با چین پیچیده است و در سال‌های اخیر کوپرتینویی‌ها چندین بار مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. در حالی که اپل در بازار جهانی مدعی احترام به حریم خصوصی کاربران است، ظاهراً چنین ارزش‌هایی در چین چندان وجود ندارند و کوپرتینویی‌ها حاضرند برای حفظ یکی از بزرگترین بازارهای خود، با دولت چین همکاری کند.

منبع: خبرآنلاین