شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آزادگان

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی:

محوطه هواخوری اسرای زن با دوربین به طور کامل تحت نظر است

محوطه هواخوری اسرای زن با دوربین به طور کامل تحت نظر است

کمیته امور اسرا و آزادگان اعلام کرد: زنان اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل با شرایط سخت زندگی و عدم رعایت حقوق جسمی و روحی آنها مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کمیته امور اسرا و آزادگان اعلام کرد: زنان اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل با شرایط سخت زندگی و عدم رعایت حقوق جسمی و روحی آنها مواجه هستند.

این کمیته در بیانیه‌ای افزود: محوطه هواخوری اسرای زن با دوربین به طور کامل تحت نظر بوده و در فصل زمستان میزان رطوبت در سلول‌ها بالا است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اسرای زن مجبور هستند از پتو برای پوشاندن حمام‌ها استفاده کنند و مسئولان زندان به طور عمدی و مکرر جریان برق زندان را قطع می‌کنند.

حنان الخطیب از وکلای کمیته اسرا و آزادگان فلسطینی جزئیات بیشتری از ۳۳ اسیر زن فلسطینی در زندان دامون را نقل می‌کند.

وی در این بیانیه می‌افزاید: ۳ نفر از این اسرا در بازداشت موقت به سر می‌برند که شروق البدن، بشری الطویل و رغد الفنه نام دارند که اخیراً حکم بازداشت موقت شروق ۳ ماه دیگر تمدید شد. علاوه بر آن دو دختر نوجوان اسیر این زندان نیز نفوذ حماد و زمزم قوامسه هستند.

همچنین میسون الجبالی ۲۸ ساله از بیت لحم دیگر اسیر زن فلسطینی این زندان است که وارد هشتمین سال اسارت خود شده و از جمله کسانی است که حکم طولانی مدت برای وی صادر گردیده و باید ۱۵ سال در زندان بماند.

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین از نهادهای حقوقی و بشردوستانه داخلی و بین المللی به ویژه انجمن‌ها و اتحادیه‌های زنان خواست برای فعال نمودن عرصه منطقه‌ای و بین المللی برای حمایت از اسرای زن فلسطینی اقدام نموده و از تمام ابزارها و راهکارها برای فشار وارد نمودن جهت توقف جنایات ادامه دار صهیونیست‌ها علیه آنان استفاده کنند.

تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیوینستی تا پایان سپتامبر گذشته حدود ۴۷۰۰ نفر بوده که در میان آنها بازداشتی‌های موقت، زنان و خردسالان نیز وجود دارند.