شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#دولت

مقام یمنی:

ائتلاف سعودی به چپاول ثروت های یمن ادامه می دهد

ائتلاف سعودی به چپاول ثروت های یمن ادامه می دهد

وزیر دارایی دولت نجات ملی یمن در صنعا گفت که ائتلاف سعودی همچنان به غارت ثروت های یمن ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، وزیر دارایی دولت نجات ملی یمن در صنعا تاکید کرد: تلاش ها برای توقف غارت نفت یمن به خارج موفق بوده اما روند چپاول ثروت های یمن هنوز به صورت کامل متوقف نشده است.

بر اساس این گزارش، «رشید ابو لحوم» گفت: ثروت های زیادی در حضرموت و جزیره سقطری مورد چپاول قرار می گیرد که باید صرف مردم یمن شود.

چپاول ثروت های یمن در حالی صورت می‌گیرد که مردم یمن به دلیل محاصره کشورشان از سوی ائتلاف و جنگی که ریاض و ابوظبی بر یمن تحمیل کرده، با کمبود غذا، سوخت و قحطی مواجه هستند و سوخت مورد نیازشان از بیرون با چند برابر قیمت تأمین می‌شود.

غارت منابع و ثروت‌های ملت یمن موضوعی است که مقامات انصارالله بارها به آن پرداخته و درباره ادامه این وضعیت هشدار دادند.

از جمله مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با حسن الحارثی، معاون استانداری شبوه در امور نفت و گاز گفت: مزدوران ائتلاف متجاوز آمریکا و عربستان همچنان به غارت منابع نفتی و گازی ملت یمن ادامه داده و پول حاصل از فروش نفت و گاز را به بانک ملی عربستان انتقال می‌دهند. ملت یمن از کمبود خدمات و قطع حقوق‌ها به دلیل تجاوز عربستان و محاصره ظالمانه رنج می‌برند. درآمدهای نفتی و گازی که توسط مزدوران ائتلاف متجاوز غارت می‌شود برای پرداخت حقوق تمام کارمندان دولت و بازنشستگان و تحقق توسعه پایدار در تمام کشور کافی است.

با ادامه این روند یعنی غارت منابع نفت و گاز یمن، هشدارهای مقامات انصارالله لحن جدی تر به خود گرفت و یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در هشداری آشکار به شرکت‌های کشتیرانی که برای کشورهای دشمن کار می‌کنند، بیان کرد که شرکت‌های سرمایه‌گذار، دریایی، نفتی و… خارجی و محلی که در سراسر خاک یمن فعالیت می‌کنند، برای در امان ماندن از هرگونه حادثه به اخطارها و دستورات ما گوش داده و آب‌های ساحلی و اقتصادی یمن را ترک کنند، زیرا که تبعات هر اتفاقی متوجه خود آنها خواهد بود.