شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#نیروهای مسلح

مقام نظامی یمن:

هشدار نیروهای مسلح یمن به ائتلاف سعودی، جدی است

هشدار نیروهای مسلح یمن به ائتلاف سعودی، جدی است

یک مقام نظامی یمن تاکید کرد که هشدار نیروهای مسلح یمن به ائتلاف سعودی گذرا نیست بلکه جدی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، رئیس اطلاعات نظامی وزارت دفاع یمن تاکید کرد که هشدار نیروهای مسلح این کشور به ائتلاف سعودی گذرا نیست بلکه جدی است.

بر اساس این گزارش، سرلشکر عبدالله یحیی الحاکم روز پنج شنبه طی مراسمی گفت که رویارویی دریایی می تواند از نبردهای شدید با ائتلاف متجاوز سعودی باشد.

وی افزود: تکیه بر آتش بس یا آرام سازی اشتباه است و باید ساختارها و ابزارهای بازدارندگی نظامی و اقتصادی در تمام سطوح تقویت شود.

الحاکم با بیان اینکه رویارویی دریایی احتمالی می تواند از شدیدترین نبردها با ائتلاف متجاوز باشد، تاکید کرد: دریا مملو از حضور کشورهای متجاوز و ادوات نظامی آنها است. آنها دست به مانور می زنند و در خصوص پایان جنگ صادق نیستند این در حالی است که رهبری انقلاب یمن آمادگی خود را برای صلح ابراز کرده است.

وی همچنین تصریح کرد که رژه نظامی نیروهای یمنی و سخنان رهبر انصارالله یمن حاوی پیام هایی است که دشمن آن را درک می کند و ملت یمن دست بسته نخواهد نشست و پیام نیروهای مسلح یمن گذرا نیست بلکه جدی است.

این در حالی است که مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن پیش از این تاکید کرده بود که شرایط آتش بس در این کشور همچون بمب ساعتی است و اوضاع کنونی نه جنگ و نه صلح است.

وی افزود: شرایط نه جنگ و نه صلح، نتیجه تحولات اخیر و رسیدن برخی طرف‌ها در کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به این باور است که آنها در جنگ شکست خورده‌اند.