شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ایران خودرو

تولید خودروهای ناقص ایران‌خودرو به صفر رسید

اقتصاد 100 - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تکمیل و تامین زنجیره قطعات تولید خودرو خبر داد و گفت: تعداد خودروهای ناقص در گروه صنعتی ایران خودرو با تلاش کارکنان این مجموعه و حمایت های دولت به صفر رسید.

تولید خودروهای ناقص ایران‌خودرو به صفر رسید

به گزارش اقتصاد 100 ، مهدی خطیبی روز پنجشنبه در همایش فرصت های سرمایه گذاری مازندران در ساری با بیان این که، تولید خودروهای ناقص و توقف آن در پارکینگ ایران خودرو یکی از چالش های اساسی شرکت بود، افزود: اکنون حتی یک خودرو ناقص در این شرکت تولید و به پارکینگ منتقل نمی شود.

به گفته او، صفر شدن خودروهای ناقص در پارکینگ‌های ایران‌خودرو طی سالهای گذشته به عنوان یک بحران در حوزه صنعت کشور مطرح بود. عبور از این چالش باعث شد حدود هفت هزار میلیارد تومان صرفه جویی داشته باشیم و میزان کیفیت خودروهای این شرکت هم ۲۵ درصد ارتقاء یافت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۶ هزار خودرو از سوی شرکت ایران خودرو در کشور تولید کامل شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال‌ گذشته افزایش داشته است.

خطیبی اضافه کرد: کیفیت مسیر بی پایان در صنعت خودروسازی است و در این بین تا ماه های آینده شاهد تولید خودروهای با کیفیت و به روزتر از سوی شرکت ایران خودرو خواهیم بود.

سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیاردی ایران خودرو برای توسعه

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین به برنامه های تحقیق و توسعه اشاره کرد و گفت: سال جاری شرکت ایران خودرو حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در حوزه خودرو کشور هزینه خواهد کرد که این رقم برای توسعه صنعت خودروسازی اتفاقی تازه است.

خطیبی افزود: البته در حوزه خدمات فروش نقص هایی داریم که دست یاری به سمت سرمایه گذاران دراز می کنیم و از فعالان اقتصادی مازندران می‌خواهیم در این حوزه با ایران خودرو مشارکت کنند.

وی از احداث پایگاه علمی بررسی کیفیت خودروهای سایپا و ایران خودرو در مازندران خبر داد و گفت: به طور حتم اجرای این طرح در توسعه صنعت خودروسازی منطقه بسیار تاثیر گذار است.

 براساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد عالی رشد استان، همایش شناسایی و معرفی فرصت‌ها و اولویت های سرمایه‌گذاری در هفت ناحیه شامل ناحیه یک گلوگاه، بهشهر، نکا، ناحیه ۲ شامل ساری و میاندرورد، ناحیه سه شامل  قائمشهر، سوادکوه، سواکوه شمالی، سیمرغ و جویبار، ناحیه چهار شامل بابل، بابلسر و فریدونکنار، ناحیه پنج شامل آمل، نور، محمودآباد، ناحیه ۶ شامل نوشهر، چالوس  و کلاردشت و ناحیه هفت شامل تنکابن، عباس‌آباد، رامسر و همچنین همایش استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حداکثر تا پایان بهمن ماه امسال با محوریت فرمانداری های نواحی یاد شده با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی های اقتصادی استان در بخش های مختلف برگزار می‌شود.

امروز نخستین فرصت سرمایه گذاری با محوریت شهرستان های ساری و میاندورود با حضور ۸۶ سرمایه گذار در اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد.

انتهای پیام /