شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارکنان#روش#برای#داشتن#تیم#خلاق#موفق

۱۲ روش برای داشتن یک تیم خلاق و موفق

چه کنیم تا کنجکاوی و نوآوری کارکنان شرکت حفظ شود؟
۱۲ روش برای داشتن یک تیم خلاق و موفق

فردای اقتصاد: هنگامی که یک کارمند به مدت زیاد در یک سازمان باشد، دیدگاه جدیدی که با خود آورده است ممکن است رنگ ببازد. کسب اطلاعات بیشتر در مورد سازمان و مشتریانی که به آنها خدمات می‌دهد و همچنین تثبیت شدن در سیستم‌های از قبل تعیین‌شده می‌تواند کار را دشوار کند، به خصوص اگر رهبری در برابر ایجاد تغییرات واقعی که به روش‌های مهمی بر تجارت تأثیر می‌گذارد، پذیرا نباشد. برخلاف تصور رایج، بهترین ایده‌ها لزوماً همیشه نباید از جانب مقامات بالا بیایند، و ابداع راه‌هایی برای مشارکت دادن کارکنان در گفتگوهایی که در یک سازمان اتفاق می‌افتد، تنها راهی است که می‌تواند به پیروزی‌های یک کسب‌وکار منجر شود. برای کمک به رهبران در ایجاد فرهنگی در محل کار که نوآوری را تقویت می‌کند، ۱۲ عضو انجمن کارشناسان خبره نشریه نیوزویک روش‌هایی را که برای کنجکاو و نوآور نگه داشتن تیم خود اتخاذ کرده‌اند، به اشتراک گذاشته‌اند.

۱. تفکر نوآورانه را تشویق کنید.

مری لو اسمالدرز، از شرکت ددرون: طبق تعریف، "کنجکاو و نوآورانه" به این معنی است که آنها قبلاً انجام نشده‌اند و معلوم نیست که چگونه نتیجه خواهد داد. برای غلبه بر ترس از شکست، تفکر نوآورانه را تشویق کنید. من از هر نفر می‌خواهم حداقل یک ایده دیوانه‌وار برای ارائه به تیم داشته باشد تا همه از آن بیاموزند و من نیز به عنوان عضوی برابر در تیم شرکت می‌کنم.

۲. فرهنگی را پرورش دهید که ارتباطات آزاد را گرامی‌ می‌دارد.

اومانگ مودی، از شرکت تیاگ: من دریافته‌ام که پرورش فرهنگ ارتباط آزاد، کلیدی است. این به معنای ایجاد محیطی است که در آن اعضای تیم از پرسیدن پرسش‌ها، به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و ارائه بازخورد سازنده احساس راحتی کنند. همچنین به معنای آزاد بودن برای ارایه ایده‌های جدید و تمایل به آزمایش با رویکردهای مختلف است. البته، این همیشه آسان نیست، اما به نظر من برای کنجکاو و نوآور نگه داشتن یک تیم، ضروری است.

۳. تعهد خود را به کنجکاوی نشان دهید.

جنیفر تامپسون، انجمن ملی مددکاران اجتماعی نیوجرسی/دلاور: اگر یک تیم کنجکاو می‌خواهید که نوآور باشد، شما نیز باید کنجکاوی و نوآوری خود را نشان دهید. تیم‌ها از رهبر خود الگو می‌گیرند. وقتی آن‌ها شما را در حال طرح ایده‌های چالش‌برانگیز، پرسش‌ها و «چه می‌شود»‌ها می‌بینند، متوجه خواهند شد که انجام این کار نیز بی‌خطر است. تیم‌های نوآور رهبران نوآوری دارند، بنابراین یک فرهنگ کنجکاوی ایجاد کنید.

۴. سیستم‌های پرسش و فرآیندهای معمول

لاکشا ووماک، از گروه مشاوره ووماک: شما می‌توانید با طرح دائمی پرسش‌هایی در مورد سیستم‌ها و فرآیندهایی که ممکن است عادی به نظر برسند، تیم خود را کنجکاو و نوآور نگه دارید. اعضای تیم اغلب راه‌حل‌هایی برای تکمیل کارآمدتر کارها پیدا می‌کنند، اما همیشه از ترس سرزنش شدن با رهبری در میان نمی‌گذارند. درخواست از آنها برای به اشتراک گذاشتن راه‌حل‌های کاری خود می‌تواند ایده‌های جدیدی را آشکار کند و گاهی اوقات فرآیندها را ساده کند.

۵. برای یادگیری مستمر، با مشتریان در ارتباط باشید.

برایان کاتز، از مرکز Safer School Solutions : سازمان ما هر روز با مشتریان خود درگیر می‌شود تا نکات ناراحتی‌های مداوم آنها را درک کند. با این اطلاعات، ما سعی می‌کنیم نوآورانه‌ترین راه‌ها را برای رسیدگی یا کاهش آن مسائل مشخص کنیم. ما تیم خود را تشویق می‌کنیم تا در مورد موضوعات مرتبط و غیرمرتبط با کار ما مطالعه و تحقیق کنند تا همه یک یادگیرنده دائمی باشند.

۶. کارکنان را وارد فرآیندهای اجرایی کنید.

 دکتر آبراهام خوریس، از DrAbeKhoureis.com : کارکنان را در اجرای چشم‌انداز سازمان خود دخیل کنید. دیگر فقط تعلق داشتن آنها به سازمان کافی نیست. روند جدید این است که آنها احساس کنند بخشی از فرآیند اجرا هستند. اقتدار خود را به روشی سنجیده تفویض کنید تا آنها احساس محترم بودن و ارزشمندی کنند. سپس کنجکاوی آنها افزایش می‌یابد، ایده‌های جدید تولید می‌شود و نوآوری به یک هنجار در سازمان شما تبدیل می‌شود.

۷. به ابتکارات به عنوان یک پروژه "پایلوت" فکر کنید.

 اریک بینگ، کالج حرفه‌های بهداشت و درمان: به یک ابتکار جدید طوری نزدیک شوید که گویی یک پروژه "پایلوت" است. این کار، نگرانی از ماندگاری تغییر را از بین می‌برد و به همه اجازه می‌دهد تا با این ذهنیت وارد ابتکار عملی شوند که تغییر می‌کند و بر اساس آموخته‌ها، تنظیم می‌شود. این همچنین به رهبران کمک می‌کند تا بتوانند تعیین کنند چه چیزی مفید است و چه چیزی نیست. در نهایت، یک پروژه پایلوت می‌تواند تیم را به فکر ایده‌های جدید نگه دارد و در عین حال از موفقیت‌آمیز بودن ایده نیز اطمینان حاصل کند.

۸. به تیم خود استقلال بدهید.

مارگلیز وایت، از مرکز تراست ریلیشنز: مفیدترین راه برای حفظ کنجکاوی و نوآوری تیم من این است که به آنها استقلال بدهم. من دوست دارم بعد از توضیح دادن چیزهایی که از منظر کلی برای من مهم هستند و به طور کلی برای شرکت مورد نیاز است، آنها را در یک چالش، وظیفه یا نقش خاص رها کنم. اینکه چگونه به آنجا برسند به خودشان بستگی دارد.

۹. از موسیقی در محل کار استفاده کنید.

سونجا واسدن، از مرکز اسپیکینگ منتال هلث: موسیقی قدرتمند است. هر روز صبح وقتی کارمندانم وارد محل کارم می‌شوند، موسیقی نشاط آور و انگیزشی پخش می‌کنم. این به بهبود خلق و خوی افراد و کاهش اضطراب آنها کمک می‌کند که به نوبه خود خلاقیت و نوآوری را تقویت می‌کند. و هنگامی که تیم ما در مشکلی گیر می‌کند، متوقف می‌شویم و موسیقی را روشن می‌کنیم تا "سرگردانی ذهن" را امکان پذیر کنیم، که می‌تواند ایده‌ها، بینش‌ها و الهام جدیدی ایجاد کند.

۱۰. بحث‌های هفتگی تیم را شروع کنید.

لیا مارون، مشاور سلامت شرکتی: هر هفته، ما یک عضو متفاوت را تعیین می‌کنیم تا یک پرسش را به تیم ایمیل کند. طرح‌کننده پرسش از همتایان خود می‌خواهد که در جلسه تیم ما نظرات خود را به اشتراک بگذارند. این امر همه را آماده نگه می‌دارد و به روش‌های مختلف مشارکت را تشویق می‌کند. کسانی که علاقه بیشتری به کار دارند بیشتر روی مهارت‌های شنیداری و صبر خود کار می‌کنند، در حالی که افراد متمایل به سکوت‌، با اعتماد به نفس بیشتری صحبت می‌کنند.

۱۱. اعضای تیم را برای پذیرش ایده‌های غیرمتعارف به چالش بکشید.

دانا ماری کوزین، از مرکز مشاوره‌ای دی‌ام‌سی: ایده درست یا غلط بودن ایده‌ها، کنجکاوی و نوآوری را از بین می‌برد. هنگامی که اعضای یک سازمان با یکدیگر همکاری می‌کنند، باید «بهترین ایده بعدی» خود را پیش ببرند، که افراد را از تکیه کردن بر مراحل واضح بعدی دور می‌دارد. این فشار است که سازمان‌ها را قادر می‌سازد به نوآوری برسند.

۱۲. تعیین کنید که موفقیت چگونه است.

فیصل پاندیت، از Panasonic Connect، آمریکای شمالی: تعریف کنید که موفقیت در تیم شما چگونه به نظر می‌رسد و چگونه آن را ارزیابی می‌کنید. به تیم خود اجازه دهید این موضوع را بپذیرد و تشخیص دهد که موفقیت همیشه به یک معیار تبدیل نمی‌شود. گاهی اوقات نوآورانه‌ترین ایده‌ها از شکست ناشی می‌شوند، بنابراین به تیم خود فضای لازم را برای شکست رو به جلو بدهید. یک محیط باز و کمتر ترسناک به طور طبیعی باعث کنجکاوی بیشتر می‌شود و کارمندان احساس مشارکت و انگیزه بیشتری خواهند داشت.

منبع: Newsweek

مترجم: شادی آذری حمیدیان