شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#یمن#ارتش یمن

نگرانی دزدان نفتی؛ فرانسه، انگلیس و آمریکا عملیات پهپادی ارتش یمن را محکوم کردند

نگرانی دزدان نفتی؛ فرانسه، انگلیس و آمریکا عملیات پهپادی ارتش یمن را محکوم کردند

سفرای سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس عملیات بازدانده ارتش یمن علیه سرفت نفت در سواحل این کشور را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سفارت‌خانه های فرانسه، انگلیس و آمریکا در یمن (نزد دولت مستعفی) طی بیانیه‌ای مشترک به عملیات ضد قاچاق ارتش یمن در جنوب شرقی این کشور واکنش نشان دادند.

در این بیانیه، سه کشور یادشده عملیات پهپادی دیروز ارتش دولت نجات ملی یمن استان شبوه را محکوم کرده و مدعی شدند که این اقدام « تروریستی» است!

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن بامداد امروز پنجنشبه از عملیات پهپادی در بندر قنا خبر داد و گفت که طی این عملیات هشدار، یک نفت کش که درصدد قاچاق نفت یمن بود، از ساحل یمن فراری داده شد.

این دومین عملیات هشدار ارتش یمن (دولت نجات ملی) علیه کشورهایی است که درصدد غارت منابع  انرژی یمن هستند. هفته گذشته نیز یک نفت کش یونانی در بندر الضبه استان حضرموت هدف قرار گرفت و این نفت کش مجبور شد بندر یمنی را بدون نفت دزدی ترک کند.

اخبار یمن ,

دولت نجات ملی از ابتدای مهر ماه به شرکت های نفتی داخلی و خارجی درباره غارت نفت و گاز یمن هشدار داده و گفته است اجازه نخواهد داد در حالی که مردم یمن از این منابع انرژی محروم و چشم به راه سوخت از خارج هستند، برخی کشورهای منطقه و غربی نفت و گاز یمن را سرقت کنند.

انتهای پیام/