شهر خبر

اقدام جنجالی سرمربی تیم ملی آمریکا پیش از جام جهانی

پس از اعلام لیست نهایی تیم ملی آمریکا، سرمربی این تیم به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

اقدام جنجالی سرمربی تیم ملی آمریکا پیش از جام جهانی

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

شب گذشته تیم ملی آمریکا از لیست 26 نفره خود برای جام جهانی 2022 قطر رونمایی کرد و خبری از 2 بازیکن مهم این تیم نبود.

گرگ برهالتر، سرمربی آمریکا به خاطر دعوت نکردن از «زک استفن» و «ریکاردو پِپی» به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و بسیاری این مسئله را جنجالی دانستند.

زک استفن، دروازه‌بانی که سال گذشته در ترکیب اصلی تیم ملی آمریکا قرار داشت و در لیست گواردیولا برای منچسترسیتی حضور داشت، در جام جهانی 2022 قطر حضور ندارد.

از طرف دیگر پپی که در مقدماتی جام جهانی 2022 جز مهمترین بازیکنان آمریکا بود نیز از لیست تیم ملی رقیب ایران خط خورد.

سرمربی آمریکا گفت: رابطه من با زک استفن به گذشته برمی‌گردد. او چندین بار در ترکیب تیم ملی آمریکا قرار داشت ولی با این حال مطلع کردن او که جایی در لیست تیم ملی برای حضور در جام جهانی ندارد، برایم بسیار دردآور و سخت بود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر می‌فهمم که چرا این همه انتقاد در خصوص نبود ریکاردو پپی در لیست تیم ملی شکل گرفته و من همه انتقادات را قبول دارم. با این حال من باید بهترین‌هایم را به جام جهانی می‌آوردم و انتخاب من این بود.

پپی، بازیکن 19 ساله‌ای است که سال 2022 از دالاس آمریکا به آگسبورگ آلمان رسید ولی این تیم آلمانی او را به خرونینن هلند قرض داد. او در لیگ هلند نیز نمایش خوبی داشت و توانست در 8 بازی 5 گل به ثمر رساند. با این حال سرمربی آمریکا اعتقادی به او نداشت تا موجی از اعتراض به او شکل گیرد.

تیم ملی ایران در سومین بازی خود در جام جهانی در تاریخ 8 آذر به مصاف آمریکا خواهد رفت.