شهر خبر

محموله کمک‌های دارویی مصر به لبنان رسید

محموله کمک‌های دارویی مصر به لبنان رسید

محموله کمک های دارویی و تجهیزات طبی مصر برای مردم لبنان، امروز با استفاده از یک فروند هواپیمای نظامی مصری به بیروت رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، محموله کمک‌های دارویی و تجهیزات طبی مصر برای مردم لبنان، امروز با استفاده از یک فروند هواپیمای نظامی مصری به بیروت رسید.

بنابر اعلام منابع مصری این کمک‌ها به دستور «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر، در راستای حمایت از لبنان در راستای مبارزه با همه گیری وبا در لبنان انجام شده است.

مقامات لبنانی نیز از کمک‌های مصر در این باره قدردانی کرده‌اند و ابراز امیدواری کرده‌اند که با استفاده از این کمک‌های دارویی و پزشکی بتوانند با تشدید همه گیری وبا در این کشور مقابله کنند.

«فراس الابیض» وزیر بهداشت لبنان در هنگام ورود محموله کمک‌های مصر به فرودگاه بین المللی بیروت، تاکید کرد: من فرصت را غنیمت شمرده و از برادران خود در مصر که همواره در کنار لبنان در همه بحران‌ها قرار داشته‌اند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: ما مطمئن هستیم با استفاده از این کمک‌ها و تلاش‌هایی که در ادامه خواهیم داشت، می‌توانیم موانع را پشت سر گذاشته و بحران‌های پیش رو عبور کنیم.

وزیر بهداشت لبنان این کمک‌ها را بیانگر عمق تاریخی روابط قاهره و بیروت دانست.