شهرخبر

کارخانه ۳۳۰۰ تنی سیمان تیس به بهره برداری رسید

کارخانه ۳۳۰۰ تنی سیمان تیس به بهره برداری رسید

کارخانه ۳۳۰۰ تنی سیمان تیس در استان سیستان و بلوچستان که در شهرستان راسک واقع شده است، ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محمد مخبر در سفر به استان سیستان و بلوچستان و با حضور در کارخانه سیمان تیس واقع در شهرستان راسک که با همراهی استاندار و جمعی از مقامات ارشد محلی انجام شد، از بخش های مختلف این کارخانه بازدید کرد و با توضیحات مدیرعامل این مجتمع صنعتی در جریان روند تولید این مجموعه قرار گرفت.

همچنین دکتر مخبر در حاشیه مراسم افتتاح و بازدید از کارخانه ۳۳۰۰ تنی سیمان تیس چابهار در جمع خبرنگاران پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان را از اهداف این سفر برشمرد و با اشاره به افتتاح کارخانه سیمان تیس تاکید کرد: افتتاح این مجتمع صنعتی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان سیستان و بلوچستان، ظرفیتی مناسب و خوب برای صادرات به کشورهای منطقه ایجاد کرده است.

معاون اول رئیس جمهور با قدردانی از دست اندرکاران و مدیران این کارخانه برای راه اندازی و اشتغالزایی برای مردم این منطقه و محرومیت زدایی از چهره جنوب استان تصریح کرد: این کارخانه می‌تواند نمونه ای برای سایر نقاط باشد؛ چرا که با افتتاحش می‌توان استان های مرزی و مرزنشینان را با تولیدات صادرات محور به نقطه مطلوب تری به لحاظ رفاه اجتماعی برسانیم.

دکتر مخبر همچنین به افتتاح قطعه ۱ خط راه آهن چابهار به زاهدان در این سفر اشاره کرد و گفت:  سه قطعه دیگر از این خط ریلی به نقاط مطلوب رسیده است که طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

وی افزود: خطوط ریلی در کشور پهناور ایران حایز اهمیت اساسی است و توسعه خطوط ریلی بویژه پرسرعت از راهبردهای جدی دولت سیزدهم است چراکه بحث ترانزیت از مزیت های کشور است که با تکمیل و توسعه خطوط ریلی می توان همسایگان شمالی را  به آب های جنوب کشور متصل کرد و از نظر زمانی و اقتصادی برای کشورهای منطقه صرفه بالایی دارد.

گفتنی است  کارخانه ۳۳۰۰ تنی سیمان تیس با هدف تسریع در تحول منطقه جنوب کشور و اشتغالزایی و  محرومیت زدایی از چهره این بخش کشور با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و در شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان احداث شده است که با ظرفیت تولیدی ۳۳۰۰ تنی کلینکر در روز و ۱ میلیون تن سیمان در سال برای ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغالزایی بوجود آورده است.

این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین واحد تولید سیمان در استان شناخته می شود که با توجه به موقعیت جغرافیایی و همجواری استان سیستان و بلوچستان با کشورهای شرقی و حاشیه خلیج فارس قابلیت صادرات به این کشورها را دارد.

انتهای پیام/