باید این اغتشاشات را به فرصت تبدیل کنیم و ضعف‌های مدیریتی خود را برطرف سازیم

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار قضات و کارکنان دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به قضایا و اغتشاشات اخیر اظهار کرد: طی روزها و هفته‌های اخیر، التهاباتی در کشور وجود داشت و دشمن از ضعف‌های ما بهره‌برداری بیشتری کرد و توانست در اذهان برخی افراد از جمله جوانان تشویش ایجاد کند و جای ظالم و مظلوم را عوض کند و با اِعمال یک جنگ ترکیبی به زعم باطل خود، حرکت روبه جلوی انقلاب اسلامی را متوقف سازد.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: باید این اغتشاشات را به فرصت تبدیل کنیم و ضعف‌های مدیریتی خود را برطرف سازیم و اجازه ندهیم که دشمن با فریب‌کاری در ذهن و فکر طیفی از جامعه بخصوص جوانان اثر منفی بگذارد.

رئیس عدلیه با بیان اینکه در قبال برخورد با عناصر فعال در اغتشاشات دو مطالبه در سطح جامعه وجود دارد، گفت: یک مطالبه به حق از جانب گروه‌های مختلف مردم پیرامون اِعمال مجازات سنگین در قبال جنایتکاران قضایای اخیر مطرح می‌شود و مطالبه دیگر آن است که این اغتشاش‌گران فریب‌خورده هستند و باید آنها را آزاد کنیم و به مجازات نرسانیم؛ با تمام این تفاسیر و این دو نگاه متفاوت، معیار قوه قضائیه در مواجهه با عناصر اغتشاش‌گر، عدل و انصاف و قانون است؛ ما در این رابطه دچار هیجانات و غفلت نمی‌شویم و با دقت و سرعت و بر اساس معیارهای قانونی عمل می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: کسانی که امنیت مردم را به هم زده و مانع از کسب و کار مردم شده و تیغ به روی مردم کشیده و به مقدسات بی احترامی کرده و به جان و مال افراد جامعه تعرض کرده و چادر از سر زنان کشیدند، قطعا باید مورد برخورد قاطع و شدید و قانونی قرار گیرند و ما در این رابطه نزد خداوند و قانون و مردم مسئول هستیم.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: کسانی که در قضایای اخیر مرتکب جنایت شده و مدافعان امنیت مردم را شهید و مجروح کردند و اموال مردم را به آتش کشیدند و قرآن را سوزاندند، قابل اغماض و بخشش نیستند و رحم کردن به این‌ها، ظلم به مردم است؛ بنابراین تاکید ما این است که برای عناصر و مسببان اصلی اغتشاشات اخیر، هیچ جای ارفاق وجود ندارد.

قاضی‌القضات افزود: در عین حال افرادی که در قضایای اخیر فریب خوردند و دست به جنایت نزده‌اند و به صورت واقعی ابراز پشیمانی می‌کنند و قضات ما از واقعی بودن ندامت آنها اطمینان حاصل می‌کنند، قابل ارفاق می‌باشند.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی به ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات این دادگستری پرداخت.

باید این اغتشاشات را به فرصت تبدیل کنیم و ضعف‌های مدیریتی خود را برطرف سازیم

نمایندگان قضایی و اداری دادگستری خراسان جنوبی و نماینده سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در این استان نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.