شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برنج

رشد تولید برنج به ۳۰ درصد می‌رسد

رشد تولید برنج به 30 درصد می‌رسد

رئیس نظام‌صنفی کشاورزی گفت: امسال تولید برنج نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۰ درصدی به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  قاسم پیشه‌ور رئیس نظام‌صنفی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی در منطقه شمال، تولید برنج نسبت به سال قبل با افزایش ۳۰ درصدی به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن می‌رسد.

وی افزود: با توجه به افزایش یک‌میلیون تنی تولید برنج، نیاز به واردات حداکثر یک‌ میلیون تن خواهد بود.

پیشه ور گفت: ظرفیت کشور در استان‌های شمالی به گونه ای است که در صورت فراهم شدن تمهیدات لازم در اجرای طرح جامع آب‌های سطحی و زهکشی، امکان خودکفایی و تامین کسری نیاز کشور وجود دارد.

رئیس نظام‌صنفی کشاورزی گفت: علی‌رغم گذشت حدود ۳ ماه از فصل برداشت، دولت قیمت برنج را اعلام‌نکرده که همین‌ امر منجر به ورود دلالان شده است و از طرفی کشاورزان بدلیل بدهی معوق مجبور به عرضه محصول کمتر از نرخ هستند.

او قیمت هر کیلو برنج ارقام محلی بالای را ۱۰۰ هزار تومان و ارقام‌ پرمحصول را ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان اعلام کرد.

در سنوات گذشته تا پایان فصل برداشت واردات برنج ممنوع بود، اما امسال دولت اعلام کرد که به میزان کافی برنج در انبارها موجود است که همین امر موجب شده تا برنج در انبارها و کارخانه های شالیکوبی مشتری نداشته باشد و همچنان کشاورزان منتظرند که دولت قیمت را اعلام کند تا سازمان تعاون روستایی به امر خرید ورود کند.

انتهای پیام/