شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بندرعباس#جزیره

نخستین مسافران خط دریایی ابوموسی از بندرعباس راهی این جزیره شدند

نخستین مسافران خط دریایی ابوموسی از بندرعباس راهی این جزیره شدند

صد آنلاین | استاندار هرمزگان با اشاره به آغاز به کار نخستین خط دریایی مسافربری بندرعباس به بوموسی گفت: خط تردد دریایی به این جزیره مهم و راهبردی توسعه پیدا می کند.

استاندار هرمزگان با اشاره به آغاز به کار نخستین خط دریایی مسافربری بندرعباس به ابوموسی گفت: خط تردد دریایی به این جزیره مهم و راهبردی توسعه پیدا می کند.

مهدی دوستی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح نخستین خط دریایی مسافری بندرعباس به بوموسی در اسکله شهید حقانی به پایدار سازی خط هوایی تردد به جزیره بوموسی نیز تاکید کرد و افزود: وظیفه داریم تردد به جای جای کشور را تسهیل کنیم.

وی بیان داشت: خط دریایی تردد به جزیره بوموسی از امروز برای نخستین بار با ۱۳۰ مسافر نخستین سرویس خود به مقصد این جزیره را آغاز کرد که این امر تاثیر بسزایی در تسهیل عبور و مرور مردم این جزیره خواهد داشت.

استاندار هرمزگان با اشاره به چشم انداز استان در توسعه گردشگری تصریح کرد: این خط مسافربری دریایی در حال حاضر ۲ نوبت در هفته سرویس دهی خواهد داشت اما برنامه داریم که این خط توسعه پیدا کند؛ چرا که می تواند در فعال سازی گردشگری جزیره ابوموسی نقش آفرین باشد.

« شناور دریایی کلاس یک با ظرفیت ۱۵۸ نفر مسافر و پنج تُن بار برای خدمات دهی در مسیر بندرعباس به بوموسی درنظرگرفته شده است که در روزهای یکشنبه و پنجشنبه مسافران بندرعباس را به مقصد بوموسی و برعکس جابه جا خواهد کرد.»

وزیر میراث فرهنگی با استقبال استاندار هرمزگان وارد بندرعباس شد

همچنین امروز پنجشنبه با استقبال رسمی مهدی دوستی استاندار هرمزگان عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی وارد بندرعباس شد.

افتتاح کشتی هشت طبقه سانی و بازدید از طرح های گردشگری شهرستان بندرخمیر از جمله برنامه های وزیر میراث فرهنگی در سفر به استان هرمزگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: کشتی گردشگری سانی با آماده سازی های انجام شده اکنون آماده خدمات دهی به مسافرانی است که قصد حضور در رقابت های جام جهانی فوتبال را دارند.

سهراب بناوند اظهار داشت: مراحل آماده سازی این کشتی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) انجام شده است.

وی ادامه داد: هفت هزار میلیارد ریال توسط سرمایه گذار برای آماده سازی کشتی گردشگری هزینه شده است و این کشتی در ۴۸ متر ارتفاع دارای هشت طبقه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اضافه کرد: ۸۰۰ مسافر در هر سفر می توانند از این کشتی برای جابه جایی استفاده کنند و امکاناتی نظیر هتل با ۳۱۶ تخت، رستوران، فروشگاه، سینما، سالن های کنفرانس در درون آن وجود دارد.

بناوند گفت: مدت زمان سفر با این کشتی بین کیش تا دوحه قطر حدود ۱۰ ساعت پیش بینی برآورد می شود که این به دلیل سرعت ۱۲ تا ۱۶ گره دریایی است که این کشتی دارد.