شهر خبر

جنجال‌ عروس خاندان سلطنتی انگلیس با شرکت در انتخابات آمریکا

عروس آمریکایی خاندان سلطنتی انگلیس به دلیل اعلام شرکتش در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا متهم به نقض پروتکل حفظ بی‌طرفی سیاسی اعضای این خاندان شد.

پرنس هری و مگان مارکل

به گزارش همشهری آنلاین، «مگان مارکل»، عروس آمریکایی خاندان سلطنتی انگلیس اعلام کرد در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا رای داده است. او پس از اعلام این موضوع متهم به نقض پروتکل حفظ بی طرفی سیاسی خاندان سلطنتی انگلیس شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وبسایت متعلق به مارکل و همسرش «هری»، پسر پادشاه انگلیس، در یکی از صفحاتش از خوانندگان این وبسایت خواست در انتخابات برای تعیین سرنوشت ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا و ۳۴ کرسی مجلس سنای این کشور که روز سه‌شنبه برگزار شد شرکت کنند.

در این وبسایت در زیر تصویری از مگان مارکل همراه با برچسب «من رای دادم» که روی لباسش نصب بود نوشته شد: «امروز در آمریکا روز انتخابات است! وقت آن رسیده که از خانه خارج شده و رای بدهیم!»

در این مطلب مشخص نشد عروس خاندان سلطنتی انگلیس که لغب «دوشس ساسک» را دارد در انتخابات میاندوره‌ای آمریکا به چه کسی رای داده‌ اما حاوی لینک وبسایت یک سازمان غیردولتی متعلق به «کاتلین اونگر»، یک حامی انتخاباتی حزب دموکرات بود.

هر چند اعضای خاندان سلطنتی انگلیس همچون شهروندان دیگر حق رای دادن در انتخابات را دارند اما عرفا آنها برای حفظ بی طرفی سیاسی این خاندان از این حق خود استفاده نمی‌کنند.

مارکل، یکی از منتقدان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا، در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا قبل از ازدواجش با پسر پادشاه انگلیس، حملات تندی را به ترامپ کرد و او را «تفرقه برانگیز» و «زن ستیز» خوانده بود.

سال گذشته میلادی حتی گزارش شد این عروس آمریکایی خاندان سلطنتی انگلیس کاندیداتوری برای ریاست جمهوری آمریکا از جانب حزب دموکرات در سال ۲۰۲۴ را در نظر دارد. ترامپ در واکنش به این گزارش گفته بود که چنین احتمالی او را برای آنکه دوباره نامزد ریاست جمهوری شود تشویق خواهد کرد.

مگان مارکل آمریکایی که مادرش سیاه‌پوست است، پیش از ازدواج با «هری» نوه ملکه انگلیس به عنوان یک هنرپیشه فعالیت داشت. پس از ازدواج، او و شوهرش به ترتیب به عنوان «دوک» و «دوشس» ساسکس عضو خانواده سلطنتی شدند.

نوه ملکه انگلیس و همسرش مگان مارکل از ماه مارس سال ۲۰۱۹ از نقش خود به عنوان اعضای ارشد خانواده سلطنتی این کشور استعفا دادند و در ایالت کالیفرنیا سکونت گزیده‌اند.