شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تخم مرغ#انگلیس#انگلیسی

پلیس انگلیس معترض ضد پادشاه را دستگیر کرد

پلیس انگلیس معترض ضد پادشاه را دستگیر کرد

شهروند معترض انگلیسی پس از پرتاب تخم مرغ به سمت پادشاه این کشور دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مردی معترض که به سوی پادشاه انگلیس تحم مرغ پرتاب کرده بود، از سوی پلیس دستگیر شد.

گفته شده این شهروند معترض پس از پرتاب تخم مرغ به سوی پادشاه انگلیس و همسرش در مناطق شمالی انگلیس توسط پلیس بازداشت شده است.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد که چهار تخم مرغ از فاصله نزدیک از پادشاه انگلیس و همسرش عبور می‌کنند. گفته شده پرتاب تخم مرغ‌ها به سوی پادشاه انگلیس هنگام ورود او برای حضور در یک مراسم سنتی در یورک صورت گرفته است.

پس از پرتاب تخم مرغ‌ها، مأموران پلیس به سرعت وارد شدند و فرد معترض را که در حال سر دادن شعار علیه پادشاه چارلز بود، دستگیر کردند. پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یک مرد ۲۳ ساله به ظن نقض نظم عمومی در پی حادثه‌ای در یورک دستگیر شد. او در حال حاضر در بازداشت پلیس است.»

حادثه یورک، اولین حادثه اعتراضی نیست که خانواده سلطنتی با آت مواجه می‌شوند. همین امسال نیز هنگامی که ملکه الیزابت از ناتینگهام در مرکز انگلستان بازدید کرد، چند عددتخم مرغ به سمت خودروی سلطنتی ملکه الیزابت پرتاب شد. همچنین معترضان انگلیسی در سال ۱۹۹۵ وقتی پادشاه فعلی انگلیس مشغول پیاده روی در مرکز دوبلین بود، به سوی تخم مرغ پرتاب کردند.

درگذشت «الیزابت الکساندرا مری» معروف به ملکه الیزابت دوم پس از هفتاد سال حکومت بر انگلیس و دیگر قلمرو کشورهای مشترک المنافع، یک نقطه عطف برجسته ای در تاریخ این کشور خواهد بود. اگر برای بسیاری به ویژه در غرب، ملکه الیزابت دوم برای چندین دهه، نقطه ثباتی در جهانی سیال بود، اما تاج و تختی که او از خود به ارث گذاشته، با مشکلات و چالش‌هایی آشکار و پنهان مواجه است.

یکی از چالش‌های پیش روی انگلیس، نظام سیاسی و نهاد پادشاهی این کشور و رشد گرایش برای تجزیه قلمرو پادشاهی است. تقریباً در تمام قلمرو بریتانیا شامل انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی گرایشات ملی گرایانه و تمایل برای استقلال وجود دارد. احتمالاً با درگذشت ملکه الیزابت و شرایط ناشی از عدم تثبیت موقعیت پادشاه جدید، این گرایش‌ها فرصتی برای ظهور و حتی تقویت خواهند داشت.

در این میان اسکاتلند از شرایط ویژه و منحصربفردی برخوردار است. همه پرسی سال ۲۰۱۴ اسکاتلند با این سوال که «آیا اسکاتلند باید کشوری مستقل باشد؟» با نتیجه شکننده ۵۵ درصد مخالف در مقابل ۴۵ درصد موافق با چشم اندازی مبهم توانست این قلمرو را در مجموعه پادشاهی متحده انگلیسی کبیر حفظ کند. موافقان استقلال اسکاتلند در حال تلاش برای برنامه ریزی برگزاری یک همه پرسی جدید در آینده‌ای نزدیک هستند که نتایج آن می‌تواند به پیوستگی این کشور با قلمرو پادشاهی متحده انگلیس پایان دهد.

در ایرلند نیز گرایشات استقلال طلبانه جدی وجود دارد. مخصوصاً اینکه این ناحیه جنگ‌های استقلال طلبانه نظامی با انگلیس در اوایل قرن بیستم میلادی را در تاریخ خود ثبت کرده است. هنوز هم با گذشت بیش از ۱۰۰ سال، تقسیم ایرلند به دو بخش ایرلند جنوبی و ایرلند شمالی توسط قانون مصوب پارلمان انگلیس، شکاف ناشی از این جدایی ترمیم نشده است. باید دید سرنوشت استقلال قلمروهای پادشاهی متحده بریتانیا در دوره جدیدی که پس از ملکه الیزابت دوم آغاز شده است چه خواهد بود.