شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما#شاکردوست#الناز شاکردوست

اینفوگرافیک | لوپتو جای پارسا پیروزفر و الناز شاکردوست را گرفت | انیمیشنی که ۲۰هزار نفر را به سینما کشاند

در روزهایی که سینماگران و سینماداران؛ هیچکدام رغبتی برای اکران فیلم‌های سینمایی ندارند، انیمیشن لوپتو با اکران یک هفتگی توانست صدرنشین جدول فروش شود و خانواده‌ها را با سینماآشتی دهد.

فروش سینما

همشهری آنلاین - وجیهه امیرخانی: در شرایطی که هر روز  حول و حوش گیشه ورشکسته سینما و سالن های خالی سینماها خبرهایی تازه به گوش می‌رسد و نه تنها فیلمسازان بلکه سینمادارها هم رغبتی برای اکران فیلم‌ جدید ندارند، بازار انیمشین‌های ایرانی داغ شده و انیمیشن «لوپتو» پس از «پسر دلفینی» موفق شد فروش ۵,۴۸۰,۳۸۵,۰۰۰ ریالی را برای خود رقم بزند.

«لوپتو» که رتبه اول فروش روزانه و رتبه سوم فروش هفتگی را به خود اختصاص داده طی ۷ روز اول اکران در فضای ناآرام حاکم بر سینما و گیشه بلیت فروشی، حدود ۲۰هزار نفر را به سینماها کشاند.

این انیمیشن موزیکال، شاد و مهیج به کارگردانی عباس عسگری، توسط گروهی از جوانان کرمانی در استودیوی فراسوی ابعاد تولید شده است و داستان آن درباره پدر کودکی به نام علی است که در کارگاه لوپتو با یاد دادن ساخت اسباب بازی به بیمارانش، آن‌ها را درمان می‌کند...» لوپتو که با شعار «شادی ساختنی است» به سینماها آمده به نظر می‌رسد تا کنون به خوبی توانسته معنای این شعار را فروش و جذب خانواده‌ها به سالن‌ سینما محقق کند.

آمار فروش هفتگی فیلم‌ها (به ریال) و از سامانه آنلان فروش فیلم‌های سینمایی (سمفا) استخراج شده است.