شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصولگرا
تاکید روزنامه اصولگرا بر لزوم نوسازی مدیریتی؛ حکمرانی نو به معنای شکست و پذیرش ضعف نیست

تاکید روزنامه اصولگرا بر لزوم نوسازی مدیریتی؛ حکمرانی نو به معنای شکست و پذیرش ضعف نیست

روزنامه رسالت نوشت: نوع اداره فعلی کشور برای مدیریت و رفع شکاف‌ها و چالش‌های کشور کارآمد نیست و ضرورت حکمرانی نو آشکار است.

اعتمادآنلاین|

روزنامه اصولگرای رسالت در گزارش یک امروز خود بر ضرورت نوسازی حکمرانی تاکید کرده است. این روزنامه اطمینان داده که حکمرانی نو به معنای شکست نیست بلکه برای کارآمد کردن نظام است. 

به گزارش رسالت، بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید: 

*حوادث اخیر، چالش‌ها و شکاف‌ها را دوباره برای ما به نمایش گذاشت؛ شکاف‌هایی که وجود آن‌ها را نمی‌توان انکار کرد یا بیگانگان را مسبب آن‌ها دانست.

*نوع اداره فعلی کشور برای مدیریت و رفع این شکاف‌ها کارآمد نبود و خلأ کارآمدی دوباره اذهان دغدغه‌مند مسئولین، نخبگان و مردم آگاه و دردمند را آزار داد.

*بعد از احساس این خلأ است که ضرورت حکمرانی نو آشکار می‌شود.

*حکمرانی نو مثل همان دینداری نوین است که کارآمدی اسلام را نشان داد. 

*حکمرانی نو به معنای شکست و پذیرش ضعف نیست.

*حکمرانی نو از جنس راه‌حل دادن و تجویز پاسخ‌ها و درمان‌های کارآمد برای مسائل جدید و مستحدثه است.

*حکمرانی نو به معنای استحاله و پشت کردن به بنیادها نیست.

*پس از انقلاب اسلامی، عده‌ای می‌خواستند دانشجویان دختر و پسر را در دانشگاه‌ها جدا کنند. اما دانشگاه، مسجد نبود. مکان و فضای نوینی بود که تدابیر نوین هم می‌طلبید و این را رهبر انقلاب در آن زمان به خوبی می‌دانست و جلوی این کار را گرفت.

*حضور بانوان در استادیوم می‌شد به نحوی که با ارزش‌های اسلام مطابقت داشته باشد انجام بگیرد و انجام گرفت. معنای این‌ها استحاله نیست بلکه نوآوری در پاسخ به مطالبات نوین است.

*وقتی مترو وارد کشور شد، می‌شد کسی ادعا کند که قطارهای زنانه و مردانه باید از هم جدا باشد. امروز اما با اختصاص دادن واگنی به بانوان، اغلب بانوان در فضایی امن و اختصاصی‌اند و برخی نیز در واگن‌های همگانی و مشکلی هم در مترو پیش نمی‌آید.

*شیوه مواجهه با بدحجابی نیز می‌تواند و باید کم‌هزینه‌تر باشد، بی‌آنکه به قوانین و ارزش‌های اسلامی بی‌احترامی صورت گرفته باشد.