شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#منابع#چهارشنبه

استقبال از پادشاه با تخم‌مرغ

استقبال از پادشاه با تخم‌مرغ

ایرنا نوشت: منابع خبری انگلیس روز چهارشنبه از دستگیری مردی خبر دادند که به سمت چارلز سوم پادشاه این کشور و همسرش کاملیا در حین بازدید از شهر یورک تخم‌مرخ پرتاب کرد.

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های محلی نشان می‌دهد که ماموران پلیس بلافاصله به سمت مهاجم یورش برده و او را از میان جمعیت بیرون می‌کشند. به گفته برخی منابع خبری سه تخم‌مرغ به سمت پادشاه انگلیس پرتاب شد اما هیچکدام به او و همسرش اصابت نکرد.

چارلز سپتامبر گذشته پس از فوت مادرش الیزابت دوم صاحب تاج‌و تخت در این کشور شد. او تاکنون چندین بار از سوی مخالفان نظام سلطنتی در این کشور مورد حمله قرار گرفته است.
در جریان مراسم خاکسپاری الیزابت که برآورد می‌شود چندین میلیارد پوند هزینه برداشت، یکی از معترضان در میان جمعیت فریاد زد که بریز و بپاش خاندان سلطنتی از جیب مردمی تامین می‌شود که با تورم بی‌سابقه و بحران هزینه‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

شرایط اقتصادی انگلیس بر اثر چندین بحران متوالی در بدترین شرایط نیم قرن گذشته قرار دارد. نرخ تورم به ۱۰.۱ درصد رسیده که بالاترین حد در نزدیک به ۴۰ سال گذشته است. کشور به گفته رئیس بانک مرکزی انگلیس وارد یک دوره طولانی رکود اقتصادی شده است و پیش‌بینی می‌شود که نرخ بیکاری تا سال ۲۰۲۵ تقریباً دو برابر خواهد شد.
شنبه گذشته هزاران نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس در اعتراض به گرانی و بحران هزینه‌های زندگی در خیابان‌های پایتخت دست به تظاهرات زده و خواستار برگزاری انتخابات عمومی شدند.
طبق برنامه اعلام شده مراسم رسمی تاج‌گذاری چارلز، ششم «مه» سال آینده برگزار می شود.

310310