شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عربستان#یمن

جنبش انصارالله یمن:

رژیم آل سعود، باید به خاطر همدستی با تل آویو محاکمه شود

رژیم آل سعود، باید به خاطر همدستی با تل آویو محاکمه شود

یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که رژیم آل سعود نمی تواند یمن را به خاطر ارتباط با ایران محاکمه کند و این عربستان است که باید به خاطر همدستی و ارتباط با تل آویو محاکمه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد البخیتی از رهبران جنبش انصارالله یمن در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که رژیم آل سعود نمی تواند یمن را به خاطر ارتباط با ایران محاکمه کند و این ریاض است که باید به خاطر همدستی و ارتباط با تل آویو محاکمه شود.

وی همچنین در گفتگو با شبکه روسیا الیوم با پرده برداشتن از روابط پنهان سعودی‌ها و صهیونیست ها به شدت به مقامات ریاض به دلیل خرید سلاح از رژیم تل آویو حمله کرد.

وی با کنایه به ریاض به دلیل روابط با رژیم صهیونیستی گفت: به غیر از رژیم صهیونیستی، خرید تسلیحات از دوستان و هر کشور و یا طرف دیگری برای یمن شرم آور نیست.

گفتنی است، عربستان سعودی روز به روز گام‌ های بیشتری به‌ سوی عادی‌ سازی روابط با رژیم صهیونیستی برمی‌دارد و اقداماتی را با هدف آماده‌ سازی فضای سیاسی و عمومی برای پذیرش عادی‌ سازی روابط با تل آویو در عربستان و سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انجام می‌دهد.

بر همین اساس، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی اخیرا در گفتگو با مجله آتلانتیک اعلام کرد: «ما اسرائیل را یک دشمن نمی‌دانیم، بلکه به‌عنوان یک شریک بالقوه در بسیاری از منافع که می‌توانیم با هم دنبال کنیم، می‌نگریم». همچنین در ماه آگوست سعودی‌ ها به شرکت‌ های هواپیمایی رژیم صهیونیستی مجوز عبور از حریم هوایی عربستان را دادند.