شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خلیج فارس#شورای همکاری خلیج فارس

بحران انرژی‌های تجدیدپذیر در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس

با وجود علاقه بی‌سابقه به هیدروژن تجدیدپذیر، هنوز از دو جنبه راه درازی در پیش است.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از (سی ان ان) -- هیدروژن نقش مهمی در انتقال انرژی و کربن زدایی بخش‌هایی ایفا می‌کند که نمی‌توانند به برق تکیه کنند، مانند هوانوردی، ناوبری دریایی، و صنایعی که به دمای بالا نیاز دارند.

 

به گزارش وب سایت رسمی مجمع جهانی اقتصاد WEF در اینترنت با وجود علاقه بی‌سابقه به هیدروژن تجدیدپذیر، هنوز از دو جنبه راه درازی در پیش است، اول: جریان سرمایه‌گذاری فراتر از مرحله تحقیقاتی و پروژه‌های آزمایشی، و دوم: تحقق بسیاری از پروژه‌های هیدروژنی در مقیاس بزرگ، و توسعه یا اصلاح زیرساخت‌ها.


هیدروژن و مشتقات آن مانند آمونیاک تا اواسط قرن ۵ درصد از تقاضای جهانی انرژی را به خود اختصاص خواهند داد و مجمع پیش بینی می‌کند که از هم اکنون تا سال ۲۰۵۰، ۶.۸ تریلیون دلار برای تولید هیدروژن برای انرژی هزینه کند.

به گفته عبدالغنی العلبی، استاد مهندسی انرژی‌های پایدار و تجدیدپذیر، در مصاحبه با CNN عربی، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اخیراً شاهد "رشد عظیم" در شورای همکاری خلیج فارس GCC بوده است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی آژانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (ایرینا)، العلبی نشان داد که کل انرژی برق تجدیدپذیر نصب شده در کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۳۵۰ مگاوات بوده است.