شهر خبر
هشدار ابتکار به امضاکنندگان بیانیه اخیر مجلس؛ نمی‌توانید بی‌محابا برای آنچه در کف خیابان‌ها می‌گذرد چاره‌اندیشی کنید

هشدار ابتکار به امضاکنندگان بیانیه اخیر مجلس؛ نمی‌توانید بی‌محابا برای آنچه در کف خیابان‌ها می‌گذرد چاره‌اندیشی کنید

روزنامه ابتکار خطاب به نمایندگان مجلس نوشت: نمی‌توانید فارغ از آنچه در کف خیابان‌ شهرها و شهرستان‌ها می‌گذرد، اینگونه بی‌محابا چاره‌اندیشی کنید.

اعتمادآنلاین|

روزنامه ابتکار از بیانیه ۲۲۷ نفر از نمایندگان مجلس که خواستار اشد مجازات برای بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر شده‌اند انتقاد کرد و خطاب به آنان نوشت: نمی‌توانید فارغ از آنچه در کف خیابان‌ شهرها و شهرستان‌ها می‌گذرد، اینگونه بی‌محابا چاره‌اندیشی کنید.

به گزارش ابتکار، گروهی از نمایندگان مجلس که شمارشان به ۲۲۷ نفر بالغ است، در بیانیه‌ای از قوه قضائیه خواسته‌اند که اشد مجازات را برای معترضان دستگیر شده اجرا کند. این خواست مانند دیگر رویکردهایی اینچنین، در فضای رسانه‌ای و مجازی بازتاب گسترده یافته است. بیانیه آنان حاوی هیچ ایده‌ بدیع و راهگشایی نیست جز ایجاد یاس نزد کسانی که به درست یا غلط انتظار دارند نمایندگان مجلس صاحب تدبیری متفاوت از دیگر کارگزاران رسمی نظام سیاسی باشند.

در ادامه این مطلب تاکید شده است: نمایندگان مجلس به عنوان قانونگذارانی که جایگاه خود را با آراء مردم کسب کرده‌اند، نمی‌توانند فارغ از آنچه در کف خیابان‌ شهرها و شهرستان‌ها می‌گذرد، اینگونه بی‌محابا چاره‌اندیشی کنند. این رفتار می‌تواند شبیه برخی تریبون داران رسانه‌ای و سیاسی باشد که در همه سال‌های سپری شده، بذر جدایی؛ کینه؛ نفرت و اتهام‌زنی را در لایه لایه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پاشیده‌اند و حالا کاسه «چه‌کنم، چه‌کنم» را دست همه داده‌اند.