به گزارش اکوایران، بررسی‌های سی‌ان‌ان نشان می‌دهد بسیاری از منتقدان جدی نتایج انتخابات 2022 در رقابت های فرمانداری سال 2022 شکست خوردند. براساس آمارهای ارائه شده توسط این خبرگزاری حداقل 22 نفر از 36 نامزد جمهوری خواه برای فرمانداری رد شده اند؛ همان هایی که در باب پیروزی جو بایدن تردید داشتند یا تلاش می کردند تا نتایج کارزار سال 2022 را خنثی جلوه دهند. نامزدهایی که براساس تحقیقات سی ان ان عنوان خود را از دست خواهند داد عبارتند از:

داگ ماستریانو از پنسیلوانیا که برای انکار پیروزی بایدن تلاش گسترده ای کرد. او در قامت فرماندار این اختیار را داشت که رئیس مجلس ایالتی را منصوب کند. دن کاکس از مریلند، همانی که گفت بایدن را به عنوان رئیس جمهوری به رسمیت نمی شناسد و نمی تواند از برگزاری راهپیمایی و تجمعات در اعترض به فرایند کارزار 2020 و این ادعا که «دزدی را متوقف کنید» گامی بردارد؛ رخدادی که 6 ژانویه 2021 در آمریکا را رقم زد.

photo_2022-11-03_14-01-58

چهره بعدی که شانسی برای پیروزی ندارد پلی لی پیچ از مین است؛ همانی که به دروغ ادعا کرد که سال 2020 آرای جمهوری خواهان دزدیده شده است. لی زلدین از نیویورک نیز شانسی ندارد؛ چهره ای که به عنوان یکی از اعضای کنگره به پیروزی بایدن در پنسیلوانیا و آریزونا رای منفی داد. جف دیهل از ماساچوست که در اواسط سال 2021 گفته بود که انتخابات دزدیده نشده اما سال 2022، رای خود را تغییر داد گفت رای آمریکایی ها دزدیده شده است.

اسکات جنسن از مینه سوتا،  یکی دیگر از منتقدان است که از تایید مشروعیت بایدن خودداری کرد و پیشنهاد بازداشت ناظر انتخابات این ایالت را که چهره ای دموکرات بود را صادر کرد. تیم میشلز از ویسکانسین، چهره ای که باور داشت که اگر آمریکایی ها یکپارچگی انتخاباتی داشتند، ترامپ پیروز کارزار بود. تودور دیکسون از میشیگان؛ منتقدی که به دروغ مدعی شد که ترامپ در سال 2020 برنده میشیگان شده، آن هم در شرایطی که رئیس جمهوری پیشین با 154 هزار رای شکست خورده بود. هایدی گانال از کلرادو چهره شکست خورده دیگری است که چندین بار از بیان این که بایدن برنده قانونی است امتناع کرد و پس از آن ترویج کننده تئوری های توطئه انتخاباتی نادرست را به عنوان معاونش برگزید.

H8-wisconsin-candidate

براساس برآورد های سی ان ان چهره های جمهوری خواهی که نتایج کارزار 2020 را زیر سوال بردند اما پیروز کارزار پیش رو خواهند شد عبارتند از:

کی آیوی از آلاباما؛ به دروغ ادعا می کرد که در انتخابات 2020 آرای ترامپ در سال 2020 دزدیده شده است.

برد لیتل از آیداهو که در سال 2020 این حقیقت را تایید کرد که دادگاه عالی را برای لغو پیروزی بایدن تحت فشار قرار داده است.

کیم رینولدز از آیووا که با لیتل  در تگزاس هم صدا شد.

گرگ ابوت از تگزاس که از شکایت دادستان کل ایالت حمایت کرد.

کریستی نوم از داکوتای جنوبی که با انتشار پیامی بی اساس در توئیتر مدعی شد که ترامپ با سیستم های تقلبی مبارزه می کند. او همچنین از تقلب در ایالت هایی که آرایشان در اختیار دموکرات ها قرار داشت گفت.