شهر خبر

پایانه نفتی بندر امام خمینی سالیانه تا ۸ میلیون تن ظرفیت ترانزیتی دارد

پایانه نفتی بندر امام خمینی سالیانه تا ۸ میلیون تن ظرفیت ترانزیتی دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: ترمینال نفتی بندر امام خمینی ظرفیت ترانزیت سالیانه هشت میلیون تن فرآورده‌های نفتی را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، امروز در نشست مشترک مدیران سازمان بنادر با مدیران صنایع نفت و پتروشیمی با رویکرد توسعه بازار در محل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: پایانه‌های کانتینری و نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)در سال ۹۲ فعالیت خود را به صورت تخصصی در بخش دریافت و ترانزیت انواع فراورده‌های نفتی به بازارهای جهان آغاز کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه تصریح کرد: این پایانه اکنون دارای دو پُست اسکله و مخازن اسمی ۳۵۰ هزار متر معکبی است که با تنوع ارائه خدمات با بیش از ۲۰ نوع فرآورده نفتی سبک و سنگین درحال فعالیت اقتصادی است.

وی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر با توجه به بازار نفتی اقلیم کردستان عراق عملکرد پایانه نفتی بندر امام خمینی به پنج میلیون تن افزایش یافته و تا هشت میلیون تن ظرفیت دارد.

آقایی در ادامه گفت: ۶۸ درصد عملکرد صادراتی بندر امام خمینی محصولات پتروشیمی است اما با توجه به شرایط منطقه باید توسعه یابد.

وی تاکید کرد: پتروشیمی بندر امام در این منطقه اقتصادی، مزایای اقتصادی مهمی را عاید کشور کرده است که همزمان در راستای همکاری مشترک، طرح بزرگی را در این بندر برای توسعه ظرفیت پتروشیمی خواهیم داشت.

انتهای پیام/