شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سرمایه گذاری

داورزنی: سرمایه گذاری حرفه‌ای را از ۱۴ سال شروع می‌کنیم

داورزنی: سرمایه گذاری حرفه‌ای را از ۱۴ سال شروع می‌کنیم

رئیس فدراسیون والیبال با بیان این‌که سرمایه گذاری حرفه‌ای بازیکنان را از 14 سال شروع خواهیم کرد، گفت: رفتار حرفه‌ای در والیبال یکی از محورهای مهم پرورش بازیکنان در تیم‌های ملی است و این موضوع برای نخستین رده سنی حرفه‌ای والیبال اهمیت دو چندانی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال برای تعیین شاخصه‌های سرمربی تیم ملی زیر 16 سال ایران امروز (چهارشنبه 18 آبان) به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی برگزار شد.

رئیس فدراسیون والیبال در ابتدای این نشست گفت: امسال متناسب با تصمیم فدراسیون جهانی والیبال مبنی بر افزایش یک رده سنی به مسابقات و تیم‌های ملی باید تمرینات آماده سازی تیم ملی والیبال زیر 16 سال ایران را آغاز کنیم تا در سال آینده در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: بر اساس برنامه فدراسیون جهانی این مسابقات در سال 2023 در قاره‌ها تحت عنوان زیر 16 سال و در سال سال 2024 سطح جهان به نام زیر 17 برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که این رده سنی برای تولید بازیکنان خوب والیبال در کشورها نقش مهمی دارد، افزود: بنابر این فدراسیون نیز برای مسابقات سال 2023 آسیا باید یک تیم زیر 16 سال را آماده کند.

دکتر داورزنی با بیان ‌این‌که کنفدراسیون والیبال آسیا هنوز زمان برگزاری مسابقات این رده سنی را مشخص نکرده است، گفت: با توجه به این‌که بازیکنان این تیم‌ها همگی دانش آموز هستند، من پیشنهاد برگزاری مسابقات در تیر و مرداد سال 1402 دادم اما هنوز زمان برگزاری مسابقات قطعی نشده است.

وی با اشاره به این‌که والیبال ایران باید نسل جدیدی از رده سنی 14 تا 15 سال پسر و دختر خود را برای عضویت در تیم‌های ملی و حضور در مسابقات پیش‌رو آماده کند، گفت: تصمیم‌گیری برای اینکه چه گروهی و با چه شاخصه‌هایی به عنوان سرمربی و اعضای کادر فنی با تیم ملی زیر 16 سال پسران ایران کار کند، محور اصلی این نشست است.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: قبل از این نشست بررسی‌هایی انجام شده و مشورت‌های با نخبگان والیبال انجام دادیم و برخی معتقدند که مسئولیت این گروه را هم با آقای وکیلی بسپاریم، اما برخی دیگر معتقد هستند که ایشان برنامه خاص خود را دارد و ازسویی باید به دیگر مربیان کاربلد در این زمینه هم میدان داد تا سرمربی تیم ملی نوجوانان هم به کار خود و مسابقات جهانی پیش رو بپردازد.

وی تاکید کرد: تعیین شاخصه‌هایی برای انتخاب بازیکنان و نکته مهمتر شرایط کادری که با این تیم کار کند، باید به گونه‌ای باشد که از یک نوجوان 14 ساله یک بازیکن مناسب برای سرمایه گذاری والیبال پرورش یابد. بنابراین ویژگی‌های نفرات انتخابی در این زمنیه بسیار مهم است.

داورزنی در تشریح دلایل و ضرورت ایجاد تیم‌های ملی زیر 16 سال در فدراسیون‌های ملی و حضور در مسابقات این رده سنی، گفت: فدراسیون جهانی برای رشد و توسعه والیبال برنامه‌های متعددی را سازماندهی می‌کند که استارت زیر 16 ساله‌ها در این رشته ورزشی به صورت حرفه‌ای از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: با توجه به این‌که استعدادها در دیگر رشته‌های ورزشی مطرح جهان زودتر جذب این رشته‌ها می‌شوند، فدراسیون جهانی به این نتیجه رسید که والیبال از این فرآیند عقب نماند در نهایت تصمیم به برگزاری مسابقات رده سنی زیر 16 سال شد.

داورزنی در پایان گفت: یکی از نکات جالب این موضوع این است که استعدادها زودتر پرورش می‌یابند و در سن 18 تا 20 سالگی به پختگی لازم دست می‌یابند تا از توان آن‌ها حتی در تیم ملی بزرگسالان استفاده شود. یعنی اوج جوانی و قدرت بدنی بازیکنان.

رئیس فدراسیون والیبال افزود: رفتار حرفه‌ای در والیبال یکی از محورهای مهم پرورش بازیکنان در تیم‌های ملی است و این موضوع برای نخستین رده سنی حرفه‌ای والیبال اهمیت دو چندان دارد چون بازیکنان باید از مربیان خود الگو بگیرند. بنابر این فدراسیون والیبال منبعد سرمایه گذاری حرفه‌ای را از 14 سال آغاز خواهد کرد.

در ادامه این نشست اعضای کمیته فنی نظرات خود را درباره شاخصه‌های مورد نیاز برای سرمربی و اعضای کادر فنی و بازیکنان این رده سنی تشریح کردند.

انتهای پیام/