شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#منابع#آماده باش#وزیر کشور

تدابیر شدید امنیتی در مصر در آستانه تظاهرات« ۱۱/۱۱»

تدابیر شدید امنیتی در مصر در آستانه تظاهرات« ۱۱/۱۱»

منابع مصری از تدابیر شدید امنیتی در این کشور در آستانه تظاهرات روز ۱۱ نوامبر، خبر می دهند و اینکه وزیر کشور آماده باش کامل اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، وزارت کشور مصر از آماده باش نیروهای امنیتی این کشور در آستانه تظاهرات روز جمعه خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت کشور مصر برای مقابله با فراخوان های برگزاری تظاهرات در روز جمعه آینده که در فضای مجازی به تظاهرات «۱۱/۱۱» معروف شده، وضعیت آماده باش کامل اعلام کرد.

این فراخوان حدود یک ماه پیش از سوی فعالان مصری برای اعتراض علیه عبدالفتاح السیسی همزمان با برگزاری کنفرانس آب و هوای سازمان ملل در شهر شرم الشیخ راه اندازی شده است.

در پی این فراخوان ها، سرلشکر محمود توفیق وزیر کشور مصر همه مرخصی های افسران، نیروهای امنیتی و نیروهای پلیس را از روز دوشنبه تا پایان کنفرانس آب و هوا لغو کرد.

براساس این گزارش، وی همچنین دستور اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در تمامی خیابان ها، میادین اصلی، اطراف تاسیسات مهم و حیاتی بویژه در دو استان القاهره الکبری و اسکندریه را صادر کرده است.

وزیر کشور مصر همچنین دستور استقرار گشت های امنیتی در جاده ها و محورها و توقیف هر فرد مظنون به فعالیت سیاسی را صادر کرده است.

این تحرکات با هماهنگی سازمان امنیت ملی مصر انجام می شود.

همزمان با فراخوان ها برای برگزاری تظاهرات در روز جمعه، خیابان ها در مرکز قاهره نیز از ده روز پیش صحنه تدابیر شدید امنیتی است .

بر اساس این تدابیر امنیتی رهگذران متوقف و درباره مسیر آنها سئوال پرسیده می شود و این از سوی نیروهایی که لباس شخصی هستند، انجام می شود.

طبق دستور وزیر کشور مصر همچنین مراکز تجاری و قهوه خانه ها در قاهره از ساعت ۳ عصر روز جمعه بسته می شود و هرگونه فعالیت در این روز اعم از ورزشی یا هنری لغو و به همه باشگاهها و مراکز تفریحی جوانان هشدار داده شده است که در ساعت هفت عصر تعطیل کنند.

خودروهای زرهی پلیس در نزدیکی میدانهای عبدالمنعم ریاض و التحریر و طلعت حرب و باب اللوق و نیز اتحادیه روزنامه نگاران و وکلا در خیابانهای عبدالخالق ثروت و رامسس و نیز مناطق شرقی قاهره مانند میدانهای المطریه و حلمیه الزیتون مشاهده می شود.