شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#ایستگاه#آتش

ممیزی ایمنی ۳۵ هزار واحد صنعتی و آموزش یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر/ احداث ۲۹۶ ایستگاه جدید آتش نشانی در شهرک های صنعتی

ممیزی ایمنی 35 هزار واحد صنعتی و آموزش یک میلیون و 800 هزار نفر/ احداث 296 ایستگاه جدید آتش نشانی در شهرک های صنعتی

معاون وزیر صمت گفت: 35 هزار واحد صنعتی توسط سازمان مدیریت صنعتی ممیزی ایمنی شده اند؛ یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آموزش ایمنی در شهرک های صنعتی فراگرفته اند و ۲۹۶ ایستگاه آتش نشانی هم در این شهرک ها راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران امروز (چهارشنبه ۱۸ آبان) در سومین همایش پدافند غیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: پدافند غیرعامل بسیار مهم بوده و تشریفاتی نیست؛ باید مراکزی که وابسته به صنعت و تجارت کشور در شهرک های صنعتی کشور است شناسایی شده و مشکلات آنها را رفع کنیم.

وی افزود: ۸۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی توسط سازمان شهرک های صنعتی مدیریت می شود؛ نزدیک به ۵۰ هزار واحد تولیدی در حوزه های شیمیایی، فلزی و مواد غذایی داریم که اهمیت بالایی در تامین رفاه و آسایش کشور داشته و دارند؛ در این حوزه ها یک میلیون نفر به صورت مستقیم در شهرک های صنعتی مشغول به فعالیت هستند و تعداد بالایی هم شغل غیر مستقیم وابسته به آنها وجود دارد؛ نگاه به پدافند غیرعامل به آنها برای توجه بیشتر به حمایت از تولید و افزایش تولید است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تصریح کرد: هم اکنون تولید موضوع اول کشور بوده و می تواند آسایش و معیشت مردم را تامین کند؛ باید شرایط آرامش بخشی را برای تولیدکنندگان و فعالان تجاری و صنعتی فراهم کنیم و نیازهای برق، آب، گاز، تلفن، تصفیه خانه فاضلاب، ایمنی و بهداشت شهرک های صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رسولیان گفت: مشکلات شهرک های صنعتی شناسایی شده و برنامه های مختلفی برای آن عملیاتی شده است.

photo2006739616

وی افزود: 35 هزار واحد صنعتی توسط همکاران من ممیزی ایمنی شده اند این در حالی است که ۹۳ درصد واحدهای تجاری و صنعتی در کشور در رده کوچک هستند و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آموزش ایمنی در شهرک های صنعتی داده شده و ۲۹۶ ایستگاه آتش نشانی هم در این شهرک ها راه اندازی شده و تلاش داریم خدمات با کیفیتی به فعالان اقتصادی بدهیم.

معاون وزیر صمت گفت: 270 تصفیه خانه در شهرک های صنعتی کشور فعال است همچنین اقدامات خوبی برای تامین آب و برق پایدار ویژه صنعت داشته ایم؛ در زمینه کاهش حوادث هم آمار خوبی کسب کرده ایم به طوری که 42 کاهش بروز حوادث داشته ایم؛ تعداد روزهای بدون حادثه که قبلا به صورت میانگین 2.5 روز بود به 3.5 روز افزایش یافته است.

رسولیان خاطرنشان کرد: نگاه دولت سیزدهم مبارزه با فساد است که یکی از راه های آن هوشمندسازی فرآیندهاست؛ در این زمینه باید خدمات به صورت الکترونیکی ارائه شود؛ وقتی این کار توسعه پیدا کرده و عملیاتی شود نقش پدافند عیرعامل بیشتر می شود؛ با توسعه خدمات الکترونیکی به مردم هزینه ها کمتر شده و با سهولت بیشتری ارائه می شود ضمن اینکه کارهای در سریع ترین زمان ممکن اجرا می شود.

انتهای پیام