شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس مجلس#وزیر اقتصاد

واکنش وزیر اقتصاد به اظهارات رئیس مجلس/ خاندوزی: از موضع گیری رئیس مجلس تعجب کردم!

واکنش وزیر اقتصاد به اظهارات رئیس مجلس/ خاندوزی: از موضع گیری رئیس مجلس تعجب کردم!

وزیر اقتصاد گفت: من دغدغه رییس محترم مجلس را در موضوع تسهیلات و اشتغال زایی درک میکنم اما بیش از یک سال است آقایونی که اهل خستگی و رو دربایسی بودند رفته اند. از موضع گیری رییس مجلس تعجب کردم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: من دغدغه رییس محترم مجلس را در موضوع تسهیلات و اشتغال زایی درک میکنم اما بیش از یک سال است آقایونی که اهل خستگی و رو درباسیتی بودند رفته اند. از موضع گیری رییس مجلس تعجب کردم، به این جهت که دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی رسما اعلام کرد در حالیکه تا سال 99 عملکرد عملکرد تسهیلات تبصره 18، نزدیک 10 درصد بوده است ما در یک سال گذشته 102 درصد عملکرد تسهیلات تبصره 18 داشته ایم.

وی در ادامه گفت: یعنی از ۱۸ هزار میلیارد تومان مجموع بودجه‌ای که اختصاص پیدا کرده برای تسهیلات اشتغال‌زایی به دلیل اهرم کردن با منابع بانکی ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده و در مرحله نهایی قرار دارد که این در تاریخ عملکرد تسهیلات اشتغال‌زایی بی‌سابقه است.صحبت های رئیس مجلس خیلی اظهارنظر تعجب برانگیزی برای بنده بود. امیدوارم دوستان به جای آنکه به القا اختلاف و تفرقه و دوگانگی بین دو قوابپردازند، کمک کنند به کار های عقب مانده ای که باید جلو رود.

 وزیر اقتصاد در پایان افزود: یک لایحه دو فوریتی در ۱۴۰۰ ارسال کردیم برای اصلاح قوانین مربوط به اموال تملیکی کشور که با دو فوریت در دولت به تصویب رسید، مطلع هستید دوفوریت یعنی تقاضای بررسی ظرف ۷۲ ساعت، خب تا امروز که بیش از ۳۰۰ روز گذشته است، هنوز همان لایحه دو فوریتی اعلام وصول نشده است امیدواریم که حرکت‌ها بیشتر به سمت همگرایی برای حل مشکلات کشور باشد تا القاء اختلاف بین قوا.

 

انتهای پیام