شهر خبر
فیلم را بازبینی کنند ببیند من 2دقیقه هم حرف زدم!؟ / در فیلم معلوم است که می‌گویند میکروفن را قطع کنید؛ این خیلی بد اخلاقی است

معین الدین سعیدی، نماینده چابهار:

فیلم را بازبینی کنند ببیند من 2دقیقه هم حرف زدم!؟ / در فیلم معلوم است که می‌گویند میکروفن را قطع کنید؛ این خیلی بد اخلاقی است

نماینده چابهار در واکنش به اظهارات رئیس مجلس درباره قطع نشدن میکروفن وی حین بیان تذکر در جلسه روز یکشنبه مجلس خواستار بازبینی فیلم تذکر این جلسه شد و گفت: این خیلی بد اخلاقی است که از یک طرف میکروفن نماینده حین بیان تذکر قطع شود و از طرفی دیگر گفته شود که نه، ما این کار را نکردیم.

اعتمادآنلاین|

معین الدین سعیدی، نماینده چابهار در واکنش به اظهارات محمدباقر قالیباف رئیس مجلس  درباره قطع نشدن میکروفن حین بیان تذکر وی در جلسه روز یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ مجلس گفت: امروز آقای درخشان نماینده ایرانشهر در جلسه صحن مجلس گلایه‌ای درباره قطع میکروفن بنده حین بیان تذکری در جلسه روز یکشنبه مطرح کردند که آقای قالیباف در پاسخ به او گفتند که این‌طور نبوده و وقت بیان تذکر تمام شده بوده است.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی سعیدی را در ادامه می خوانید:

*من خواهش می‌کنم دوستان فیلم را بازبینی کنند و مدت صحبت‌های من را اندازه گیری کنند و ببینند آیا من واقعاً از ۲ دقیقه وقت قانونی که در اختیار داشتم، استفاده کردم یا اینکه میکروفنم را قطع کردند؟ در فیلم نیز قابل مشاهده است که گفته می‌شود میکروفن را قطع کنید.

*این خیلی بد اخلاقی است که از یک طرف میکروفن نماینده حین بیان تذکر قطع شود و از طرفی دیگر گفته شود که نه، ما این کار را نکردیم، خواهشم از عزیزان هیئت رئیسه مجلس این است که فیلم تذکر بنده را مورد بازبینی قرار دهند.

*توصیه من این است که واقعیت‌های آن منطقه دیده شود و افرادی که درباره سیستان و بلوچستان اظهاراتی را مطرح کرده‌اند را به تعابیری که مقام معظم رهبری درباره مردم بلوچستان دارند، ارجاع می‌دهیم؛ تعابیری که برخی استفاده می‌کنند، ساخته ذهن‌شان است و هیچ نسبتی با واقعیات حوادث آنجا ندارد.

*به برخی از این عزیزان می‌گویم که اگر در این شرایط نمی‌توانند کنار مردم استان سیستان و بلوچستان باشند، حداقل با حرف‌های خود نمک بر زخم‌های مردم نزنند.

عبدالناصر درخشان در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: در جلسه روز یکشنبه اتفاقی افتاد که در شأن مجلس نبود؛ متاسفانه تریبون یکی از نمایندگان در حین صحبت قطع شد.

وی ادامه داد: مگر نه این‌که نماینده می‌تواند آزادانه و با حریت حرف بزند، پس این چه بدعت عجیبی بود که میکروفون نماینده را قطع می‌کنید؟ انتظار می‌رود که نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم این ظرفیت را داشته که هر صدایی را که در مجلس بلند می‌شود، بشنوند؛ تریبون مجلس شورای اسلامی متعلق به همه نمایندگان است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: تریبون آن نماینده قطع نشده بود، وقت تذکر دو دقیقه‌ای بود که این زمان تمام شد. پس بلندگویی قطع نشده است البته که اقدامی خلاف آیین‌نامه انجام شده بود، چون آن نماینده از وقت نماینده دیگر برای تذکر استفاده کرد و جابجا شدن نام نمایندگان برای بیان تذکر خلاف آیین‌نامه است.