شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسلمانان

حجت‌الاسلام پورمحمدی: جمهوری اسلامی خانه و ملجاء همه مسلمانان است

شیخ سعید بلال شعبان دبیرکل جنبش توحید اسلامی و از علمای اهل سنت لبنان ضمن بازدید از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، با حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، رئیس این مرکز دیدار کرد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی: جمهوری اسلامی خانه و ملجاء همه مسلمانان است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امام خمینی به ملت ایران جرات داد تا در برابر دشمنان بایستند

دبیرکل جنبش توحید اسلامی در این دیدار با اشاره به آثار انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران موجب شد کسی که ادعا داشت ژاندارم خلیج فارس است، سرنگون شود و امروز تمام تصمیمات شما در درون مرزهای خودتان گرفته می‌شود و کسی آن را به شما تحمیل نمی‌کند. امام خمینی در این کالبد مسخ شده، روح تازه‌ای دمید و به ملت ایران جسارت داد تا در برابر دشمنان بایستند.

شیخ سعید بلال شعبان تصریح کرد: مرحله اول سرنگونی رژیم پهلوی بود و ان‌شاءالله مرحله دوم اضمحلال اسرائیل و سپس مرحله سوم درهم کوبیدن نظم نوین جهانی است.

ایران؛ پایگاه مستضعفین جهان

وی با بیان اینکه مردم فلسطین و لبنان از جمهوری اسلامی ایران الگو گرفتند گفت: شما پایگاه ملل مستضعف هستید. متاسفانه دولت‌های عربی 70 سال است که صحبت‌ از رویارویی با رژیم صهیونیستی می‌کنند ولی کاری از پیش نبرده‌اند.

دبیرکل جنبش توحید اسلامی تصریح کرد: اوضاع و احوال کشورهای غربی را ببینید که چگونه محتاج نفت و گاز هستند؛ به خیال خود تصمیم گرفته‌اند واردات گاز از روسیه را متوقف کنند. چه بسا که امسال بخشی از مردم اروپا از سرما دچار مشکل شوند.

جنایت‌های حامیان حقوق بشر در جهان

امام جمعه طرابلس با اشاره به جنایت کشورهای غربی گفت: بزرگترین جنایتکاران تاریخ فرانسوی‌ها هستند؛ در حال حاضر حدود 5 هزار جمجمه متعلق به مبارزان الجزایری را نزد خود نگاه داشته‌اند و حاضر به استرداد آن نیستند. یعنی هم می‌کشند و هم سر کشته‌شدگان را نزد خود نگاه می‌دارند. تنها از حدود 3 ماه پیش بود که حاضر شدند تعدادی از جمجمه‌ها را به الجزایر برگرداندند. با این وجود در کمال گستاخی دم از حقوق بشر می‌زنند.

29809_926

وی با اشاره به جنایت آمریکا علیه سرخپوست‌ها گفت: تاریخ آمریکا را ملاحظه کنید که با سرخ پوست‌ها چه کردند و چگونه آن‌ها را قتل عام کرده و باعث مهاجرتشان شدند. آمریکا با بمباران‌های اتمی و میکروبی و دیگر روش‌ها تاکنون جان ده ها میلیون انسان را گرفته است و با کمال وقاحت مدعی است که باید الگوی بشریت باشد.

در همه جای جهان و حتی در اروپا، آزادی حد و مرز دارد

شیخ سعید بلال شعبان با بیان این که فرهنگ غرب می‌خواهد خود را به دیگران تحمیل کند تصریح کرد: فرهنگ غرب، حجاب را سمبل ارتجاع معرفی می‌کند و برهنگی را الگوی تمدن به شمار می‌آورد.

وی ادامه داد: غرب با نیرنگ‌های رسانه‌ای، مردم را فریب می‌دهد. در همه جای جهان و حتی در اروپا، آزادی حد و مرز دارد؛ اینگونه نیست که رها و بدون قید باشد. حتی آزادی بیان تابع شرط و شروطی است؛ اینگونه نیست که به طور مطلق رها باشد. مثلاً در بریتانیا کسی حق اهانت به پادشاه یا ملکه را ندارد و حتی در همین چارچوب بایدها و نبایدها (حلال و حرام) دارند.

ایران تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد

این روحانی اهل سنت ادامه داد: امروز این فشار زایدالوصفی که به ایران تحمیل می‌شود به این خاطر است که ایران با پیشرفت‌های خود در برابر همه‌ی تحریم‌ها ایستاده است. گناه ایران این است که مستقل شده است.

وی عنوان کرد: شما تهدیدها را به فرصت تبدیل کردید و این خشم دشمن را برانگیخته است. در لبنان هم با وجود همه فشارها، مردم همچنان مقاومت می‌کنند. مهم این است که مردم در وجود خودشان فرهنگ مقاومت را نهادینه کنند. چه بسا کشورهایی که اینگونه تحت فشار هستند ولی باور مقاومت را در وجود خود ندارند. من همیشه در خطبه‌های نماز جمعه و سایر مناسبت‌ها می‌گویم که علت‌العلل این فشارهای اقتصادی بر ما لبنانی‌ها، نه کمبود گندم، نه کمبود خوراک و نه کمبود سوخت است، بلکه باعث و بانی این فشارها آمریکاست که گلوی ما را می‌فشارد.

ایران به محرومان جهان جرات داد در برابر آمریکا بایستند

دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان ایران را پناهگاه ملل مستضعف جهان خواند و گفت: ایران یک دولت نیست بلکه کانون همه اقوام و گرایشات است و ما مطلعیم که قومیت‌های متعددی در این کشور در کنار هم زندگی می‌کنند. از آنجا که ایران الگویی برای مستضعفین جهان به شمار می‌آید، از سوی دشمنان مورد تهاجم قرار می‌گیرد. گناه شما در ایران این است که به محرومان جهان جرات و جسارت دادید تا در برابر آمریکا قد علم کنند.

مختصری از فعالیت‌های مرکز اسناد انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی رئیس هیئت امناء و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز در این دیدار ضمن تشریح فعالیت‌های مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: فعالیت‌های این مرکز، بر تاریخ انقلاب اسلامی متمرکز است.

29811_873

ما الان بیش از صد ترابایت اطلاعات درباره تاریخ انقلاب اسلامی جمع‌آوری کرده‌ایم، بیش از 1200 عنوان کتاب در این حوزه منتشر کرده‌ایم و نشاط و فعالیت زیادی برای انتشار مطالب صحیح تاریخی داریم. حرکت بعدی که در نظر داریم به امید خدا انجام دهیم، ترجمه برخی آثار برای ملت‌های دیگر است تا مردمان دیگر ملت‌ها نیز بتوانند از تجربیات انقلاب اسلامی ایران استفاده کنند.

اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی

وی با اشاره به مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا گفت: آمریکایی‌ها تحریم‌های همه‌جانبه و گسترده‌ای را به مردم ایران تحمیل کرده‌اند. این تحریم‌ها به گونه‌ای بود که طی سال‌های اخیر اکثر مسیرهای مبادلات تجاری کشور سد شد. با وجود این تحریم‌ها اما ایران در 43 سال گذشته، پیشرفت‌های چشمگیری در صنایع مختلف داشته است. به عنوان مثال در صنعت برق به غیر از اینکه به خودکفایی رسیده، به صادرات تجهیزات صنعت برق نیز دست پیدا کرده است. یا در داروسازی و صنعت هسته‌ای نیز ایران به خوداتکایی رسیده است. اگر جمهوری اسلامی این چنین در حوزه تولید علم و پیشرفت صنایع توانمند نمی‌شد، دشمنان همان سال‌های نخست می‌توانستند نظام اسلامی را ساقط کنند. اما به پشتوانه این پیشرفت، دشمن ناکام ماند.

اعتراف آمریکایی‌ها به شکست سیاست‌های کاخ سفید

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان این که هیچ کشوری همچون ایران توان مقاومت در برابر تحریم‌های آمریکا را نداشته است گفت: اخیرا سفیر آمریکا در مصر مصاحبه کرده و گفته: ما حداکثر فشار را بر ایران وارد کردیم اما ایران توانست از این فشار حداکثری نجات پیدا کند و اکنون به راه‌های دور زدن تحریم‌ها مسلط شده است.

واقعیت غرب

حجت‌الاسلام پورمحمدی گفت: ملت‌های غربی به ظاهر آزادند اما کسی حق ندارد به ملکه نقد کند و یا درمورد موضوعی چون هلوکاست تحقیق نماید. غربی‌ها خود را حق مطلق می‌دانند و هیچ حقی هم برای دیگران قائل نیستند. خودشان را متمدن می‌دانند و سایر کشورها را متوحش؛ خودشان را عالم می‌دانند و دیگران را جاهل؛ خودشان را پیشرفته و مدرن تصور می‌کنند و بقیه کشورها را عقب‌مانده و  متحجر.

29811_873

رئیس هیئت امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: جالب است بدانید ما در ایران در مجموع حدود 150 هزار نفر اقلیت دینی داریم. – منظور ما پیروان ادیانی غیر از اسلام است و نه اهل سنت - این تعداد اقلیت دینی، پنج نماینده در مجلس شواری اسلامی دارند. این آمار را با آمریکا مقایسه کنید؛ مسلمانان در آمریکا، دو درصد از جمعیت آن کشور را تشکیل می‌دهند، اما این حجم از جمعیت مسلمان، تنها دو کرسی در مجلس نمایندگان آمریکا دارند. در سوی دیگر یهودی‌ها که جمعیت‌شان در آمریکا کمتر از دو درصد است، 38 نماینده در کنگره  آمریکا دارند.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت اندک مسیحیان در ایران، تعداد کلیساهای موجود در کشور ما از تعداد مساجد موجود در فرانسه بیشتر است. در صورتیکه حداقل بین 6 الی 7 میلیون مسلمان در فرانسه ساکن هستند. با این اوصاف، فرانسویان کشور خود را مهد آزادی می‌دانند.

جمهوری اسلامی خانه و ملجاء همه مسلمانان است

حجت‌الاسلام پورمحمدی جمهوری اسلامی را ملجاء همه مسلمانان جهان خواند و گفت: امروزه بیشترین حمایت از مسلمین و مستضعفین جهان از طرف جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد. ما برای حمایت از مسلمین، مرزبندی نکرده‌ایم. مگر فلسطینی‌ها سنی نیستند؟

29812_292

یا مگر در سوریه و افغانستان همه مردم شیعه هستند؟ جمهوری اسلامی ایران در مقوله حمایت از مستضعفین، به هیچ وجه مرزبندی ندارد. همه ما مسلمان هستیم؛ دین، کتاب و پیامبر ما واحد است و منافع مشترک زیادی با هم داریم.

گفتنی است در پایان این دیدار، چند اثر از تازه‌ترین منشورات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به شیخ سعید بلال شعبان و هیئت همراه معرفی شد.

منبع: روابط عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامی،