شهر خبر

اقدامات لازم برای رفع خطر ۷۶ واحد پرخطر در شهرک های صنعتی انجام شده است

اقدامات لازم برای رفع خطر ۷۶ واحد پرخطر در شهرک های صنعتی انجام شده است

دبیرکمیته پدافند غیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: ۳۳۰۲ واحد پرخطر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد که ۷۶ واحد پرخطر در ۱۰ استان است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، عسگری مجتهدزاده دبیر کمیته پدافند غیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران امروز ( چهارشنبه ۱۸ آبان) در سومین همایش پدافند غیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: سالجاری بین سازمان صنایع کوچک و سازمان پدافند غیرعامل تفاهم نامه ای منعقد شده تا دستور العمل ها به استانها برای اجرای دقیق آن ابلاغ شود‌.

وی افزود: احداث مخزن زمینی و هوایی آب، احداث و تکمیل شبکه روشنایی معابر و واحد آتش نشانی بخشی از اقدامات صورت گرفته در شهرک های صنعتی توسط پدافند غیرعامل استانی است.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تصریح کرد: ۶۸۲ بازدید، نظارت و ارزیابی دوره ای از اقدامات امن، زیرساخت های حساس مستحکم و پایدار و زیر ساخت های مهم با حداقل آسیب پذیری و ایمن سازی صورت گرفته است.

عسگری مجتهدزاده گفت: ۴۹ مطالعه پدافند غیرعامل در شهرک ها و نواحی صنعتی جدید در سالجاری انجام شده است.

وی افزود: ۵۰ برنامه تصفیه خانه فاضلاب، زیرساخت های انرژی و ارتباطات و ایمنی با رعایت الزامات پدافند غیرعامل انجام شده و ۳۴ ایستگاه آتش نشانی هم در دستور کار است که پیشرفت خوبی در اجرا حاصل شده است ضمن اینکه خرید و تجهیز ۳۴ دستگاه خودرو آتش نشانی را هم در دستور کار است که تعدادی از آنها انجام شده است.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران  افزود:  ۲۹ برنامه و هدف آموزشی پدافند غیرعامل سازمان شهرک های صنعتی در دستور بوده که مقدار زیادی از آن انجام شده است‌. 

وی گفت: ۳۳۰۲ واحد پرخطر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی وجود دارد که ۷۶ واحد پرخطر در ۱۰ استان است.

انتهای پیام